Poate că 3D a prins în cinematografe, dar în domeniul televizoarelor este clar că nu.
Acesta este o certitudine relevată zilele acestea la IFA Berlin, după ce nu mai mult de 2-3 ani în urmă, 3D-ul pe electronicele de consum (TV, smartphone, monitoare, laptopuri) era declarat drept cel mai cool lucru.
Niciun producător nu a mai trecut 3D-ul pe lista scurtă de performanțe ale modelelor/conceptelor de televizoare aduse la cel mai mare târg de electronice din Europa, IFA.
Cel mult, menționează o variantă îmbunătățită, gen 3D Active de la Samsung care permite vizionarea în același timp a două programe diferite, de către persoane diferite, pe același televizor.
Ok, dar care sunt tendințele, cu ce vin nou producătorii la IFA?
Ar fi două:
1. În primul rând, televizoarele 4K sau Ultra HD, cu o rezoluție dublă (pe orizontală și verticală) față de full HD-ul pe care îl avem acum la îndemână.
Prețurile unor astfel de televizoare, la lansare foarte mari, încep să scadă dar rămâne problema conținutului: avem puține filme în format 4K iar posturile de televiziune la această rezoluție sunt experimentale.
Oricum, calitatea imaginii chiar și la conținut existent în full HD la 1080p este clar mai bună pe un televizor 4K.
2. A doua tendință la televizoarele de ultimă generație este ecranul curbat. Curba este insesizabilă, dar calitatea vizionării crește.
Un exemplu: Samsung a prezentat primul televizor UHD curbat din lume la IFA 2013, în două variante: 55 și 65 de inci.
Un televizor UHD curbat este mult mai dificil de produs decât un televizor OLED curbat (oferta în acest caz este bogată la IFA) din cauza caracteristicilor panoului și arată așa:
5 comentarii Adaugă comentariu
Calitatea nu are cum sa creasca daca te uiti la content 1080p pe un TV 4K vs TV FullHD.
UHD = 4K, rezolutie; OLED = tip de ecran, n-are treaba cu rezolutia
Rezolutie = numar(total) de pixeli. 4K are de 4 ori (nu de 2 ori) mai multi pixeli decat FullHD (1080)
Claudiu: Lipsea „pe orizontala si verticala”. 2×2=4. Mersi.
@radu: Up-scale?
era de asteptat. zicea unu pe un site de it din SUA – cu vreo 2-3 ani in urma – ca nu se vede stand cu ochelari pe nas, impreuna cu alti 3-4 prieteni, uitandu-se la un eveniment sportiv.