Britanicul Richard Branson, creatorul grupului Virgin care înglobează vreo 400 de companii, are o avere de 4,6 miliarde de dolari, adunată începând de la 16 ani, când a pornit prima afacere.
Acum, la 63 de ani, este unul dintre foarte puținii businessmen de top care au înțeles cu ce se mănâncă Social Media.
Spre deosebire de majoritatea executivilor care au delegat prezența lor și/sau a companiei în Social Media către departamentele de PR/marketing („Postați voi, n-am timp, nu mă pricep la prostiile astea.”), Branson scrie el însuși pe Twitter (@richardbranson, 3,5 milioane de followers), pe Facebook (596,307 likes · 48,334 talking about this) și pe blogul propriu, promovându-și neconvențional și convingător afacerile. (Îmi amintesc de postul de care l-a scris în avion imediat după vizita în România.)
Într-un recent post pe blogul personal, el oferă cinci reguli pentru comunicarea corporate via Social Media:
- Be creative. “Experiment with new ways of telling stories and make the most of all the new tools out there like Tumblr and Storify.”
- Choose the right channel. “Match your content to different platforms and audiences.”
- Be truthful. “Don’t pretend you’re something you’re not.”
- Work together. “Collaborate with people and organizations who are fighting for the same cause.”
- Have fun. “Work should be fun and making work fun brings success.”
Nu prea îmi vin în minte oameni de afaceri români care să aibă dezinvoltură și comunicare constantă pe canalele Social Media, în afară de vreo câțiva investitori în startup-uri tech, gen Radu Georgescu și Marius Ghenea.
Vouă?