Mihai Patrascu evoMAG (360x640)Interesantă strategia de dezvoltare a evoMAG.
În timp ce eMAG.ro sau mai tânărul Elefant.ro integrează cu consecvență în aceeași platformă a magazinului online categorii de produse diferite, evoMAG păstrează site-ul principal pentru electroIT și achiziționează magazine online mai mici pe care le dezvoltă separat, pe nișe.

Acum doi ani a cumpărat WatchShop.ro care deține acum 50% din vânzările online de ceasuri originale din România (40 de branduri de ceasuri, accesorii și bijuterii, unic importator Junkers și Zepellin, retur la 365 de zile).

Cu două luni în urmă a achiziționat și Toyz.ro, pe care vrea să îl facă de asemenea lider pe nișa respectivă.

O singură derogare a admis evoMag: în urma unui parteneriat cu Procter & Gamble vinde și produse de îngrijire personală și din categoria Mama și Copilul.

10 la sută din traficul din magazin vine din mobile

evoMAG are două aplicații mobile, cea pe iOS (10.000 de descărcări) și pe Android (lansată mai târziu, cu 5000 de download-uri).
„În medie, pe zi, câteva sute de persoane verifică ofertele noastre de pe smartphone-uri și tablete. Cam 10% din trafic vine de pe dispozitive mobile” – spune Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG (foto).
Pe Facebook a depășit 51.000 de fani (3.194 talking about this).

Cifră de afaceri în creștere chiar și în criză

evoMag (8 ani de existență) a avut în 2010 vânzări de 5,5 milioane de euro. Anul acesta se așteaptă la 15 milioane de euro, cu 30% mai mult decât anul trecut.
Are o cotă de piață de 7% în comerțul online electroIT.
Totuși, valoarea medie a unei comenzi a scăzut cu 15%

Cumpărători care se informează dublu

În anii trecuți, un cumpărător tipic dădea comanda de produs după ce intra pe 3-4 canale de informare (search Google, bannere, review-uri, advertising online etc). Acum se informează mult mai atent și cumpără numai după ce caută informații pe un număr dublu de canale, adică 7-8, spune Mihai Pătrașcu.

Nu exclude o tableta sub brand propriu

Mihai Pătrașcu a stat două săptămâni în China, în documentare la producători de electronice.
Nu e deloc simplu să construiești strategia de lansare a unei linii de tablete sub brand propriu. Încă studiem problema, spune el.
Ca structură de vânzări, portabilele (ultrabook-uri, notebook-uri tablete) se află pe locul întâi (35%), urmate de componente PC (19%), soluții mobile (9%) , imprimante (7,5%) și sisteme PC (5,5%).

livrari evoMAG

Showroom și depozit nou

evoMAG a investit 100.000 de euro într-un sediu nou (showroom – 200mp, depozit – 1000mp, birouri), pe Soseaua Mihai Bravu, 251 (lânga Biserica Catolică Sfânta Cruce).

depozit evoMAG (640x360)

În noul sediu se așteaptă ca traficul în magazin să se dubleze la 20.000 de vizitatori pe lună (11% din vânzări se fac direct în showroom).
Livrările se fac de trei ori pe zi în București, cu o flotă de mașini proprie și curieri proprii.

1 Comment

  1. Showroom este o tîmpenie, puteau sa facă site-ul mai bun.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close