Google Flu Trends exagerează și dă informații false.
„Big Data” – imensul volum de date electronice, structurate și nestructurate, imposibil de prelucrat prin uneltele sofware obișnuite(informații de pe Web, din Social Media, de la casele de marcat din magazine, de la serviciile de localizare și din multe, multe alte medii) – este un termen la modă, fiind trecut la printre primele 5 mari tendințe ale dezvoltării tehnologice în următorii ani.
Analizele Big Data încep deja să stea la baza deciziilor corporate și politice, pentru că ar fi capabile să prezică Viitorul.

Numai că rezultatele acestor analize pot fi greșite, cu rezultatul că și deciziile care ne privesc pe noi vor fi greșite.
Exemplul dezbătut de presa internațională zilele acestea: aplicația Big Data Google Flu Trends care monitorizează răspândirea și gravitatea epidemiilor de gripă în lume.
După ce predicțiile Google Flu Trends au fost comparate cu realitatea, cu ce s-a întâmplat de fapt, concluzia este că aplicația Google a exagerat amploarea epidemiilor de gripă cu 50% în ultimii ani.
Explicația ar putea fi că sunt destui ipohondri în lume. O simplă răceală îi face pe mulți să dea search după „gripă”, iar algoritmii înregistrează căutarea drept caz de contaminare.
Două concluzii: computerele nu pot prezice viitorul iar milioanele de articole și seminarii despre „Tendințe în…” sunt în majoritate simple exerciții de gândire.
(Sursa)

Cinema gratuit pe zborurile United Airlines.
Să ai conexiune Wi-Fi pe zborurile interne din Statele Unite (merge prost și e destul de scumpă) nu mai e o noutate de vreo cinci ani.
United Airlines face o treabă și mai bună: din aprilie, începe să ofere gratuit 150 de filme și 200 de show-uri TV, la bord, în streaming, pe echipamentele mobile ale călătorilor. Dacă ai laptop te conectezi direct, dacă ai iPad sau iPhone trebuie să încarci o aplicație. (Utilizatorii de Android sunt discriminați deocamdată, nu au voie la film.)

United-inflight-pde-524x210

Ce nu a rezolvat United: chestia cu prizele. Dacă ai tableta, telefonul sau laptopul descărcate, nu poți face altceva decât să te uiți discret la filmul vecinului.
(Sursa)

Amazon vinde obiecte printate 3D.
Parcă nu îți mai vine să râzi de imprimantele 3D care ar urma să declanșeze o nouă revoluție industrială.
Cel mai mare magazin online din lume, Amazon, are un „raion” special în care vinde obiecte scoase la imprimantă. Deocamdată, prostioare din plastic – carcase de iPhone, bijuterii sau abajururi. Avantajul este că poate produce marfă pe măsura cererii, fără să își mai aglomereze depozitele.

amazon 3D printed

Anul trecut, Amazon a început să vândă și imprimante 3D și consumabile.
Creatorul Amazon, Jeff Bezos, este unul dintre cei mai deștepți și vizionari oameni de pe planetă, așa că dacă a dat verde chestiei cu 3D printing s-ar putea să știe ceva.

Două în plexul Smart TV și 4K.
Radu Dumitru a relatat din Amsterdam ce spun șefi ai Liberty Global (proprietarul UPC) despre televizoarele de ultimă generație.
smart tv problems

4K TV problems

Evident, sunt părerile unei singure părți, ne-ar trebui și opinia producătorilor de televizoare. Dar după eșecul televiziunii 3D, am ciulit urechile.

Rețeta viralului.
Și pentru că acel clip de care ne-am plictisit deja cu „First Kiss” (reclamă la un brand fashion) a trecut de 56 de milioane de vizualizări (ajutat masiv și de presa tradițională în goană nebună după click-uri), un infografic despre cum să îți reușească conținutul viral.
Nu înseamnă însă că dacă aplici ce vezi în acest desen vei și scoate un viral video, dar cel puțin înțelegi fenomenul și șansele cresc:

video viral

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close