Rata de penetrare a Internetului în România rămâne dezolant de mică în comparație cu țările vecine, deși populația online a crescut cu 10% în ultimul an, ajungând în decembrie 2013 la 8,8 milioane de internauți, conform raportului regional „Online Landscape : South East Europe”, realizat de Gemius.
Traficul Internet pe dispozitive mobile este în creștere
Traficul mobil crește cu rapiditate în România. În ianuarie 2013, doar 3% din tot traficul de internet era generat de dispozitivele mobile, în timp ce în martie 2014 a ajuns la 7%. Această tendința de creștere va continuă și în 2014, prin urmare acoperirea acestui segment va deveni obligatorie în strategia online a oricărui advertiser – se mai arată în studiu.
Cele mai populare site-uri
România se înscrie în tendințele din regiune, astfel încât site-urile mari, globale ocupă primele poziții în clasament. Google, Facebook și Yahoo se situează pe primele trei locuri, cu un reach de 86%, 80% și respectiv 73%.
Conținutul de online video devine din ce în ce mai popular în toată Europa Centrală și de Est, iar România nu e o excepție, dovadă fiind faptul că YouTube înregistrează un reach de 68% și se clasează al patrulea în topul popularității.
Cine sunt utilizatorii de internet din România?
Comerțul online, în creștere
În România, peste 4,5 milioane de utilizatori intră lunar pe site-urile de e-commerce. Comerțul online crește constant atât prin expansiunea orizontală a jucătorilor mari, că emag.ro, cât și prin apariția și consolidarea magazinelor noi de nișă.
Sse în top 10.
Raportul „Online Landscape: South East Europe”, care prezintă caracteristicile piețelor online din Bulgaria, Croația, Macedonia, România, Serbia și Slovenia, poate fi descărcat de aici.