Închide

Ce vrei să cauți?

Topul magazinelor online în preferințele românilor

Gemius a realizat în august studiul „eCommerce 2014”, despre preferințele de folosire a comerțului online în România.

Rezultatele studiului arată că, în 2014, eMag.ro a fost site-ul favorit de comerț al utilizatorilor de Internet.
Pe locul 2 se situeaza OLX.ro și pe locul 3 Tocmai.ro.

Topul magazinelor online autohtone arată astfel:

top magazine online romania

Întrebați care sunt categoriile de produse cel mai des cumpărate online, participanții la studiu au indicat hainele și accesoriile (58%) electrocasnicele (47%), cărțile, filmele și muzică (44%), gadget-urile, smartphone-uri și tablete (42%).
Conform intereselor utilizatorilor, produsele electronice vor continua să domine scenă de e-commerce în viitor, însă unele categorii dominante din trecut vor suferi o scădere în popularitate: haine și accesorii (-18pp), computere și hardware (-11pp), filme, cărți și muzică (-7pp).

În timp ce interesul în haine și accesorii va înregistra o scădere în rândul utilizatorilor de internet cu experiență în cumpărături online, pentru cei care nu au achiziționat încă produse online, acestea se situează în topul preferințelor, urmate de produsele electronice. Se poate spune astfel că hainele și electronicele sunt „€œpoarta de intrare” în achizițiile online:

magazine online romania tendinte 2015

Un coș mediu de cumpărături în mgazinele online are valoarea de 470 de lei, în timp ce cheltuielile anuale ale unui utilizator se ridica la 2260 de lei.
Conform studiul, în viitor ne putem aștepta la o creștere a segmentului de e-commerce, întrucât 40% dintre consumatorii actuali anticipează o creștere a cheltuielilor lor și doar 1 din 5 utilizatori indică o scădere a cheltuielilor lor online în anul care vine.

Metodologie: Eșantion de 1200 de respondenți, ajustat folosind ponderarea pe sexe, vârstă, localitate și educație. Eșantionul este reprezentativ pentru utilizatorii de Internet cu vârsta mai mare de 15 ani. Datele s-au colectat în perioada 08.08.2014 – 03.09.2014, prin metoda de chestionar pop-up CAWI.

Studiul poate fi descărcat gratuit de aici.

Articole populare Ultima luna

8 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Programe pe calculator 22%? Haha! Sondajul asta e o gluma buna. Au început romanii sa cumpere licențe software!?

  2. #2 Comentariu nou

    @gigi: Nu sunt sigur, dar poate la programe de calculator intra si jocurile. #deverificat

  3. #3 Comentariu nou

    @victor, exista in acel grafic jocuri video – 14%

  4. #4 Comentariu nou

    De cand olx.ro si tocmai.ro sunt magazine online? Baiat tu ai blog si habar nu ai ce inseamna magazin online. Lasa-te de meseria asta de blogger.

  5. #5 Comentariu nou

    Fara travel in top magazine!?!? Ciudat. Foarte ciudat. 🙂 Cum spuneai tu: #deverificat

  6. #6 Comentariu nou

    @Stefn: Nu, nu sunt magazine online, sunt institutii de sprijin retardati care se trezesc comentand 🙂

  7. #7 Comentariu nou

    Oameni buni, bai tovarasi! olx.ro, tocmai.ro si okazii.ro NU SUNT magazine online ci site-uri de anunturi. De unde pana unde ati scos gogomania asta?

  8. se pare ca piata online din Romania a explodat. sunt placut surprins cand an de an vad un trebd crescator mai ales in domeniul fashion. felicitari si pentru magazinul elefant in special departamentului de marketing care in ultimul an au facut minuni.

Adaugă comentariu