romanii au talent

Probabil.
E doar o bănuială, nu am niciun fel de informații, dar toate discuțiile din online despre Mihaela Rădulescu s-ar prea putea să se coaguleze în cea mai bună campanie online de promovare a unui produs din această lună.

Produsul: noul sezon „Românii au talent”.

romanii au talent

Mecanism campanie:
Se pornește de la scenariul emisiunii.  Personajul care aruncă totul în aer este „Răduleasca”. Reîntoarsă în patrie din zona cu cea mai mare densitate de milionari de pe planetă, refurbish-ată, acceptă rolul colorat și face totul, sau aproape totul, ca să scandalizeze nația.

Potențialul de scandal online care să ridice și mai mult interesul publicului pentru edițiile viitoare „Românii au talent” este mare, dar în lipsa unor elemente care să-l amorseze există riscul să se cofleșească.
Ne trebuie niște influenceri, spațiu în presa tabloidă + niște bloggeri voluntari care să profite de acest subiect gras ca să-și crească traficul. Candizii care doresc să-și spună și ei părerea iritată pe Facebook, Twitter și bloguri mai obscure așa vor veni ei singuri cu miile.

Execuție
E destul de simplă, tocmai datorită subiectului gras.
O bloggeriță anonimă care o face praf pe Mihaela Radulescu într-un site-cotidian cu trafic mare. Câteva bloguri care să execute măiastru brieful și să trezească pofta altora de a comenta, scrie, share-ui etc.

Și gata! Nația nu mai vorbește de sâmbătă încoace decât despre cum s-a tăvălit Mihaela Rădulescu prin făină și așa mai departe.
Repet, e doar o bănuială, nu mi-a spus nimeni nimic.
Se va confirma însă, dacă până sâmbătă viitoare, în ajunul unei noi ediții „Românii au…” vom asista în continuare la noi indignări pe subiect.
E ceva rău în asta?
Deloc, felicitări celor ce au gândit campania.

„Românii au talent” a rupt audiențele (5 milioane de români au privit la comédie), iar audiențele record trebuie păstrate, nu?
Sâmbata Vinerea viitoare, mai mult de jumătate din populația „comercială” a României va aștepta cu sufletul la gură să vadă cum se va mai da în spectacol „scorpia”.

20 Comments

  1. Eu nu inteleg un lucru. De ce se reintoarce ProTv-ul la reteta de cancan, cand i s-a dovedit cu varf si indesat ca Masterchef merge bine pe audiente si cu bun simt si fara scandal odata cu noua formula de jurati? Ca Vocea Romaniei, de cand a scapat de Brenciu si glumele lui nesarate si a venit Chirila cu muzica buna si cu muuuult impact in SM, e pe culmi? Eu am urmarit Romanii au talent cu placere pana sa apara noul personaj in decor. Insa ma voi gandi a doua oara daca imi voi petrece vinerea enervandu-ma pe grosolaniile ei, vulgaritatea si showul, sa-i spunem, pe care le pune in scena. Sunt un pic mai educata pentru a putea savura sau pentru a ma interesa cat de ridicola e Raduleasca. Indiferent ca joaca sau nu un rol.

  2. eu nu stiu daca e campania pro tv dar stiu vreo doua familii indignate (totusi chiar sa promovam semi-pedofilia de dragul ratingului?) care se gandesc daca-si mai lasa copiii sa se uite la show … poate vor sa agate un nou public, dar ce fac cu cel vechi si fidel?

  3. Tomata: Hai să ne gândim care sunt cele mai vândute ziare din România? Exact! 🙂

  4. @ Victor: ok, si asta-i un argument care sa sustina prostul gust? care sa-l promoveze? daca tot s-au apucat sa mearga pe alta cale, de ce naiba nu raman la ea. Mi-e putin cam sila si eram foarte increzatoare in noua directie pe care o pornisera. Pacat.

  5. Tomata: E televiziune comerciala. Punct. Cotata la bursa americana. Profitul e pe primul plan.

  6. Imi doresc sa fie, zau ca m-am gandit si eu la asta. Însă pe mine ma sperie gandul ca NU e campanie…

  7. Apoi vezi tu, cine minte? Raduleasca tocmai face valuri precum ca “ea joaca un rol in emisiune, de bad guy”, adicatelea sa fie mereu pe invers…Atunci cum se explica faptul ca S-A CERTAT CU ANDRA IN CULISE, precum ca Andra i-a facut observatii impertinente divei??? Cher-Mihaela o da cotita cum vor muschii ei! Intai se cearta cu Andra in culise, apoi, dupa doua zile in care a fost facuta PRAF de romanii cu talent, Cher-Mihaela revine cu explicatia ieftina: “eu joc un rol, am ridicat audienta. Va multumesc pentru pareri! Regret ca nu-mi pot aduce plodul in tara!”…IACA, CEVA NU SE LEAGA in tot acest filmulet de evenimente! Cher-Mihaela, daca nu-ti pasa de pareri, de ce urlasi, draga , la Andra ca te contracareaza pe tine, o profesionista?? Si, daca iti pasa de… (editat)

  8. Claudia: Nimic nu e lasat la voia intamplarii la o emisiune care dreneaza cea mai mare parte a publicitatii TV din ziua difuzarii.

  9. Este foarte plauzibil scenariul. Noutatea nu e faptul că un produs TV este susținut în online (asta e trivial), ci faptul că în online se provoacă (intenționat) caracterul viral. Nu am cunoștință de vreo campanie asemănătoare pe la noi (cel puțin nu la această scară).
    Eu personal nu mă uit la “Românii au talent”, dar astăzi am dat cel puțin de trei ori peste subiect. Deci chiar funcționează. Dacă cifrele de audiență vor crește semnificativ… chapeau bas!

    Sigur că e cancan, tabloid tv clasic (“vedete”, sex, scandal etc.) dar nu despre asta era vorba, ci despre modalitatea de promovare.

  10. Nu pot spune decat ca ma bucur ca nu ma mai uit la televizor!

  11. Intr-o alta emisiune de cultura, “La Maruta”, Mihaela a declarat “ca isi ia foarte in serios rolul de – aia a naibii, conform contractului”. Pe urma au dat-o toti la intors, au mai nuantat lucrurile. (http://lamaruta.protv.ro/video/romanii-au-talent-vineri-de-la-20-30-la-protv.html – minutul 2.30) Si fara declaratia aceasta, ne este foarte clar ca exista niste “roluri”, si e normal sa fie asa pentru show. Dar daca tot scandalul a fost in asa detaliu planificat, nu stiu daca sa ma inspaimant sau sa “ma inclin” in fata producatorilor/ PR-ului sau cine o fi autorul…

  12. Exista si varianta ca telespectatorii, dezgustati de faptul ca “scorpia” e inca in juriu, sa comute pe alt canal.

  13. Scenariu pe dracu. E proasta si (editat) si tu incerci sa-i gasesti scuze. Patetic!
    Cu teoriile astea retarde practic poti sa explici orice cacat care se intampla. Ca de fapt e o chestie, vezi tu, sa ne enerveze dar de fapt asa se castiga notorietate. Aiurea. Se castiga doar dezgust.
    Sunt multi telespectatauri (si io) care o sa comute din cauza (editat).

  14. Eu mi-am scos de peste doi ani ProTV-ul de pe lista de canale TV, nu ma intereseaza prostiile lor. Iar pe Raduleasca o dispretuiesc de mult, de cand anunta cu surle si trambite ca pleaca din tara…

  15. Nu poti sa faci o avere din vanzarea de cauciucuri resapate!

    PRO TV-ul e o masina care si-a pierdut motorul pe drum, iar acum pedaleaza in gol.

  16. Si mie mi s-a parut fix la fel, o mare premeditare. Probabil cel mai bun argument este ca preselectiile nu sunt in direct, iar cineva a hotarat includerea momentelor respective in primul (!) episod. Presupunand ca nu au facut parte din rolul asumat de Mihaela, sigur erau acolo oameni suficient de destepti incat sa isi dea seama de potentialul de scandal (negativ) si sa le scoata la montaj.

    Cat despre “bunul simt le-a adus audiente”… asa cum ai zis si tu, Victor, Pro TV e o televiziune comerciala, iar scopul este sa castige toate tipurile de audiente: MasterChef e cu bun simt si vinde publicitate pentru un anume tip de oameni, Romanii au talent este pentru zona de cancan si va vinde hartie igienica si “2 la pret de 1”. Nu o sa ramana nici una din emisiuni fara audienta.

    Nu cred ca Pro-ul vrea sa se pozitioneze ca un post quality, ci ca un post foarte profitabil :).

  17. Pai nu era Mihaela un monument de respectabilitate? Sa spicuim din wikipedia:
    -patru titluri de “Femeia Anului”
    – ambasador United Way
    – implicare constantă în activitățile umanitare
    – jurnalist si scritor de succes

    Iar in mai putin de 2 ore a ajuns penibila internetului. Cam cat poate sa te duca mintea sa accepti asa ceva?

  18. usor cu teoria conspiratiei pe scari, please.
    o fi scenariul cu o scorpie si romanii ahtiati dupa show, dar madam a trecut nonshalant cu buldozerul peste niste limite (nici macar ca le-a forta nu pot sa zic):
    1. nu te iei aiurea de copii altora si nu le spui rautati
    2. showul a fost pana acum pentru intreaga familie si din sezonul acesta clar ca nu mai e. madam si-a intrat prea bine in rol lingand si salivand si acum avem un soi de capatos cu talente.
    protv o sa cam piarda din audienta. nu stiu ce procent aveau familiile cu copii, dar cred ca se duceau la cel putin 15-20%

  19. Ah si mai sper ceva. Sa se curete mai repede toate mizeriile astea de pe Tv, mizerii despre care eu cred ca vorbim si discutam prea mult.
    Zau ca nu merita!

  20. Răduleasca a făcut exact ca ăla care scapă fără să vrea o zgomotoasă băşină şi apoi, ca s-o dreagă zice că a vrut să vadă reacţiile.
    Şi cum n-a auzit nici un :
    – Gesundhaite ! îşi asumă un rol, pe care nici măcar ea n-a apucat să şi-l dea !

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close