samsung club des chefs

Ne-am cam săturat de marketingul guraliv, care ne ucide cu mitraliere verbale, nu-i așa?

Abundență de electrocasnice la IFA Berlin. Producători mari și mici au adus sute de modele de frigidere, mașini de spălat rufe sau vase, cuptoare electrice șamd.
Abundență de produse, dar și multă tristețe la unele standuri pustii de vizitatori, pe lângă care lumea trece nepăsătoare, nefiind atrasă de nimic special.
Dacă făceai greșeala să te oprești totuși la standul unui no name, erai asaltat imediat de oficiali care îți lăudau brandul și produsele, cu un debit de cinci cuvinte pe secundă, țipând în hărmălaia generală.
Obositor.

În acest peisaj disperat (standurile la Messe Berlin nu sunt deloc ieftine), e dificil să te remarci (și să închei contracte), doar cu obiceiuri de comis voiajor.
Și atunci trebuie să faci altfel: să-ți promovezi produsele mai discret, dar mai eficient. Prin experiențe.

Samsung a venit, bineînțeles, cu o o mulțime de electrocasnice.
(De exemplu, mașina de spălat Samsung WW8500 AddWash care te lasă să adaugi rufe chiar după ce ai pornit-o:

Samsung-WW8500-AddWash

Samsung WW8500 AddWash este prima mașină de spălat din lume care le permite utilizatorilor să adauge rufe în orice moment al ciclului de spălare, datorită ușii inovatoare „Add Door”.
O simplă apăsare a butonului de pauză oprește rotirea cuvei și permite adăugarea hainelor, fie că este vorba despre echipamentul de fotbal care trebuie să fie pregătit pentru ziua următoare sau haine pe care ai uitat să le pui de la început.
Totodată, AddWash oferă un nou nivel de protecție țesăturilor fine pentru care este recomandată spălarea manuală. Acestea pot fi adăugate în mașina de spălat chiar înainte de ciclul de clătire.)

Și la categoria electrocasnice pentru bucătărie, Samsung propune numeroase produse.
Pentru a le promova, a creat în 2013 o comunitate food, condusă de chef-i ambasadori ai brandului, Club des Chefs.

Acești maeștri ai artei culinare sunt chemați la toate târgurile mari la care participă Samsung.

Club des Chefs la IFA Berlin

E un eveniment să vezi lucrând la o masă trei chef-i ai unor restaurante europene cu stele Michelin și chiar asta s-a întâmplat la standul coreean.
Mai întâi, am primit primit fiecare câte o pereche de ochelari  Gear Virtual Reality care lucrează cu smartphone-uri Samsung…

vr samsung club des chefs

…și am fost invitați să vizionăm un film cu cei trei maeștri, la lucru în bucătărie. Experiență interesantă, să vezi peisajul la 360 de grade, de sus, asemenea unei muște sau unui păianjen 🙂

vr gear  samsung club des chefs

La finalul clipului, când ne-am dat jos ochelarii VR, cei trei chef-i stăteau în fața noastră și s-au apucat de gătit:
Michel Troisgros – proprietar la a treia generație al unui restaurant francez cu trei stele Michelin
Elena Arzak – proprietară la a patra generație a unui restaurant cu trei stele Michelin din San Sebastian – Spania
Modest Amaro – patronul unui restaurant din Varșovia cu o stea Michelin

samsung chef collection

Se știe că la un restaurant certificat de Ghidul Michelin nu te duci să mănânci când ți-e foame :), te duci pentru experiența de a constata că arta culinară poate transforma ingredientele cele mai banale în gusturi nemaiîntâlnite.

De exemplu, polonezul folosește oribila căpățână de porc, pe care o fierbe în ceară de albine, pentru a crea capodopere ca aceasta:

samsung club des chefs

Rețeta (scuze pentru claritatea fotografiei):

samsung club des chefs

Sau domnul din Franța care umple dovlecei cu jeleu de grapefruit:

samsung club des chefs

samsung club des chefs

În timpul acestui atelier culinar, Samsung a pomenit doar în treacăt, așa ca din întâmplare, despre colecția sa de electrocasnice pentru bucătărie. Nu le-a lăudat, nu ne-a împuiat capul cu performanțele „de neegalat”.
Dar am plecat de la stand încântați de experiență.
(În definitiv mâncarea este una dintre marile slăbiciuni și plăceri animale. Scrie ceva despre mâncare, pune o poză și ai traficul asigurat.)

Marketing modern: se prea poate ca atunci când mai aud de chef-i  și restaurante cu stele Michelin să îmi aduc aminte de electrocasnicele Samsung, pe care subconștientul meu să le fi legat deja de ideea de lux, de performanță.

Ceea ce nu s-ar fi întâmplat dacă mi le-ar fi prezentat într-o banală, lungă și plictisitoare conferință de presă.

_______________________________________________________________________

Precizare: Am vizitat IFA 2015 la invitația Samsung.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close