naked pr 3.0

Am ținut un workshop săptămâna trecută cu 90 de angajați ai unei mari companii din România, interesați de promovarea și comunicarea online.
I-am invitat la un moment dat să scrie, pe echipe, scenariul unui „viral” Youtube (știm, viralele nu pot fi programate, dar e bine să ne propunem :), care să promoveze un anumit serviciu al companiei.
Cursanții s-au dezmorțit brusc și după 20 de minute au venit veseli și tonici cu niște propuneri interesante – dintre care cel puțin două au fost foarte-foarte bune.  Ar avea, cred, succes, dacă ar fi realizate.

Mă gândeam cât de mult ar avea de câștigat organizațiile dacă departamentele de comunicare/marketing ar organiza din când în când câte un teambuilding creativ, în care angajații să imagineze scenarii de advertising pentru propriile produse.
Vă garantez că nu numai că angajații se vor distra mai tare decât dacă ar fi puși să care bușteni, dar s-ar prea putea să apară și niște soluții geniale.

Adevărul este că departamentele de PR/marketing risipesc în unele cazuri, chiar și după criză, o groază de bani.
(Am râs astăzi când am văzut anunțul unei conferințe despre „Orașele inteligente” – la care vor vorbi o serie de gușați guvernamentali – conferință petrecută în plin scandal al semafoarelor inteligente de 16 milioane de euro, dar care nu funcționează de patru luni, cu rezultatul unui trafic infernal în București. Ei bine, conferința asta de tăiat frunză la grivei are o lungă listă de sponsori onorabili, dintre cele mai mari companii IT&C. Ce beneficii le-or aduce respectivele sponsorizări e un mister dubios.)

Lăsând la o parte inflația de evenimente & conferințe din România, mi se pare oportună întrebarea:

Putem să ne promovăm brandul și serviciile prin niște proiecte care să aibă beneficii reale pentru consumatori mult timp după ce campania de advertising s-a încheiat?
După ce bannerele dispar de pe site-uri, advertorialele intră în arhive și mash-urile sunt date jos de pe clădiri?

Se poate!
Să luăm exemplul operatorului australian care a realizat un dispozitiv de alarmă pentru surferi atunci când se apropie rechinii:

Al doilea exemplu vine de la Volvo UK. În Marea Britanie au loc anual 19.000 de accidente în care sunt implicați bicicliști. Volvo a venit cu ideea unui spray cu vopsea pe baza de apă, invizibilă la lumina zilei, dar reflectorizantă noaptea, la lumina farurilor, pentru bicicliști:

Vă invit la PR 3.0

Vom discuta, începând de săptămâna viitoare până în decembrie, astfel de studii de caz.
Unde:
Luni, 19 octombrie, de la 18.30, vă invit la ediția a treia a workshop-urilor Naked PR 3.0, dedicate comunicării online.
Timp de șapte săptămâni, în fiecare seară de luni, vom discuta despre comunicarea, marketingul și vânzările în mediul digital. Vom porni de bază și vom ajunge la final să gândim proiecte complexe.
Vor fi șapte workshop-uri fresh, cu multă practică, adaptate mediului online din România.

Bonus:
Fiecare cursant înscris poate solicita ca bonus o analiză detaliată, din punct de vedere al performanței digitale, pentru un brand (personal, start-up, companie, proiect online), precum și sugestii de îmbunătățire a prezenței online.

De asemenea, la fiecare ediție vom avea câte un invitat special care ne va împărtăși din experiența sa în online.
Au confirmat prezența până acum (mulțumesc!):
Andreea Blejan – Social Media Manager Kubis; Adrian Hădean – adrianhadean.ro; Măriuca Mihăilescu – TVR; Radu Bădoiu – Visual Storytelling Specialist; Andrei Cismaru – Social Media Manager Bitdefender; Corina Ozon – PR specialist și scriitoare; Matei Psatta – Social Media Director Leo Burnett și alții.

Puteți consulta curricula workshop-urilor și să vă înscrieți, aici.

1 Comment

  1. Profit de ocazie sa transmit felicitari pentru workshop.
    Le spuneam si colegilor ca am ramas foarte placut impresionat de cele “auzite” vineri si ca, intr-adevar si eu sunt convis ca e necesara doar putina imaginatie si o cafea buna. Restul vine de la sine iar promovarea nu are nevoie decat de o poveste spuna asa cum trebuie.
    Felicitari inca o data si succes pe mai departe.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close