saint gobain emporia

Cel mai vechi „mall” din România (din care să fi rămas ceva ruine) ar putea fi Edificiul roman cu mozaic din Constanța. E vechi de aproape 1800 de ani. Putem vedea încă un șir de magazii-prăvălii de unde locuitorii din acele vremuri ai Tomisului cumpărau mărfuri sosite cu corăbiile din întreg imperiu, plimbându-se alene printre coloanele de piatră.

De altfel, unul dintre cele mai timpurii exemple de mall-uri vine din Roma Antică, din forumurile acelor vremuri, unde erau localizate piețele comerciale.
Istoricii dau și un exemplu: Piața lui Traian, din Roma, situată în Forumul lui Traian.

saint gobain

În astfel de spații oamenii din antichitate își petreceau timpul aproape ca noi astăzi în mall-uri: cutreierau magazinele și făceau cumpărături, se întâlneau pentru o vorbă, gustau câte ceva.

În vremurile noastre, populația urbană a crescut foarte mult, oferta de mărfuri la fel, iar posibilitățile de entertainment, ca și așteptările oamenilor sunt cu totul altele.

A construi un mall modern este unul dintre cele mai grele examene profesionale pe care le poate da un arhitect.
Un mall trebuie să fie cât mai spațios, pentru a găzdui zeci de magazine, dar nu foarte mari, pentru a nu obosi cumpărătorii. În clădire trebuie să pătrundă lumina naturală, dar care să se completeze armonios cu sistemele artificiale de iluminat.
De asemenea, clienții trebuie să se simtă puțin pierduți, să colinde de la un magazin la altul, dar în acelaşi timp să găsească uşor ieșirile în caz de urgență.
Grupul Saint-Gobain, cel care și-a pus amprenta pe mai toate clădirile emblematice ale lumii, a reușit să creeze materiale, să vină cu rezolvări tehnice, astfel încât desenele pline de imaginație ale arhitecților să poată fi transpuse în realitate.

Puțini știu, dar cele mai frumoase și mari mall-uri din Europa au fost posibile datorită soluțiilor Saint-Gobain. Câteva exemple :

Centrul comercial Emporia din Malmö, Suedia. Situat în sudul orașului, în Hyllie, Centrul Comercial Emporia este prima clădire a arhitectului Gert Wingårdhs, care a fost declarată câştigătoare în cadrul unei competiții pentru crearea de clădiri de locuințe și de birouri. Glassolutions, Vetrotech Saint-Gobain, Saint-Gobain Abrasives, Weber, ISOVER și Gyproc au furnizat materialele necesare pentru construirea unuia dintre cele mai mari centre comerciale din nordul Europei.

saint gobain emporia

Blue City, Varșovia. Situat la trei kilometri de Central Business District, mall-ul este cunoscut pentru designul său unic și pentru spațiile deschise. Cu o înălțime de 55 de metri, pe o suprafață de 207.300 metri pătrați, acesta este cel mai mare centru cu utilizare multiplă din țară. Arhitecții au folosit sticlă securizată “SGG Cool-LITE PB 135”, fabricată de Saint-Gobain, care ajută la economisirea energiei și a utilizării aerului condiționat. Supranumit „orașul într-un oraș“, mall-ul dispune de 200 de magazine, un hotel de trei stele, un centru de divertisment, supermarket-uri, un magazin de design interior, o clinică medicală și un showroom auto.

Saint Gobain blue city

El Faro Shopping Mall, Extremadura. Cu o suprafață de peste 66.000 metri pătrați, El Faro este cel mai mare centru comercial, de agrement și de restaurante din Extremadura, dispunând de 2.500 de locuri de parcare și peste 100 de magazine. Ca urmare a utilizării materialelor și soluțiilor Gyproc, designul a fost certificat BREEAM și a fost evaluat cu calificativul „foarte bun“, demonstrând astfel angajamentul ferm față de eficiența energetică și bunăstarea clienților săi. Are sisteme de economisire a utilizării de apă, energie și materiale și oferă utilizatorilor un nivel ridicat de confort. Conceptul studio-ului de arhitectură care a dezvoltat acest mall și-a propus să creeze un mediu relaxant, în contrast cu zona înconjurătoare uscată, folosind plante, apă și lumină naturală.

Necesitatea confortului în timpul petrecut la cumpărături și capacitatea de cumpărare sunt cerinţe importante peste tot în lume, iar pentru a le satisface folosim soluțiile și materialele Saint-Gobain care răspund nevoilor estetice, termice, acustice, de calitate a aerului.
Astăzi, conceptul de Mall implică nu doar o alegere între două sau mai multe magazine, ci o întreagă experiență, unde culorile, aromele, sunetul, mişcarea dau personalitate unui loc de întâlnire pentru comunitate, iar design-ul și materialele potrivite sunt printre cele mai importante elemente care pot asigura succesul acestor spaţii, spune Constantin Hariton, Delegat General Adjunct al Grupului Saint-Gobain din România.

Lista este completată cu două mall-uri din capitala României:

Mega Mall, București. Rigips a livrat soluții Rigidur pentru pereți cu rezistență la impact și soluții Glasroc F Ridurit pentru protecțiile împotriva incendiilor. Calitatea aerului din interior și confortul termic sunt asigurate de rețeaua de încălzire, ventilație și aer condiționat, care a fost izolată cu peste 20.000 metri pătrați de produse ISOVER Ventiroll 50. Această soluție reduce semnificativ consumul de energie al centrului comercial. Saint-Gobain Glass a livrat sticlă Cool Lite SKN154 II.

 mega mall saint gobain

Promenada Mall – un simbol al dezvoltării durabile – este construit cu panouri speciale din gips-carton, rezistente la foc (tip RF), plăci cu rezistenţă mare la umiditate (Aquaroc), plăci flexibile Glasroc F Riflex şi plăci Rigips Fonic, oferite de Saint-Gobain Rigips România.

Dezvoltatorii de astăzi se îndepărtează de modelul tradițional de mall, deschizând acum complexe cu „utilizare multiplă”, de cele mai multe ori în aer liber, care aduc în acelaşi loc magazine, restaurante, spaţii de divertisment și spaţii verzi.
Mall-urile viitorului devin expresie a creativității umane, iar inovația ține cont de grija pentru mediul înconjurător.

promenada

________________________________________________________

Despre SAINT-GOBAIN

 În 2015, Saint-Gobain celebrează cea de-a 350-a aniversare, 350 de motive pentru a crede în viitor.
Cu o vastă experienţă şi capacitate de inovaţie, Saint-Gobain, lider mondial în domeniul habitatului şi al materialelor de construcţii creează, produce şi distribuie materiale de construcţii performante, oferind soluţii inovatoare provocărilor critice ale prezentului: dezvoltare economică durabilă, eficienţă energetică şi protecţia mediului înconjurător. Cu vânzări de 38.3 miliarde de Euro în 2014, Saint-Gobain operează în 66 de ţări şi are peste 170.000 de angajaţi. Pentru mai multe informaţii despre Saint-Gobain, vizitaţi www.saint-gobain.com şi accesaţi contul de twitter @saintgobain.

În România, Saint-Gobain deține opt activități (Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Isover, MTI Impex, PAM, Rigips și Weber), având aproximativ 1.100 de angajați și operează 12 unități de producție în opt situri industriale situate în Brașov, Brănești, Călărași, Ploiești, Satu-Mare, Tulcea, Turda și Suceava.

Pentru mai multe amănunte, vizitaţi: saint-gobain.ro şi accesaţi contul de Facebook Saint-Gobain Romania.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close