magazine online

GPeC a publicat astăzi Raportul Pieței de E-Commerce pe 2018. Sunt statistici interesante, iar principala concluzie este că volumul cumpărăturilor online a crescut foarte mult.
Câteva date din raport:
Valoarea cumpărăturilor online a depășit pragul de 3,5 miliarde de euro în 2018, cu aproape 30% mai mult decât în 2017 (2,8 miliarde de euro).

Este una dintre cele mai mari creșteri din Europa pentru al doilea an consecutiv.
Dacă facem o medie, românii au cheltuit pentru cumpărături online aproape 10 milioane de euro în fiecare zi din 2018,  –
spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

(Valoarea de peste 3,5 miliarde de euro reprezintă strict segmentul e-tail, adică produsele fizice (tangibile) care au fost cumpărate prin internet. Nu sunt incluse serviciile, biletele de avion, vacanțele și călătoriile, rezervările hoteliere, biletele la spectacole sau la diferite evenimente, conținutul download-abil etc.)

Numărul de magazine online s-a dublat de la aprox. 7.000+ în 2017 la peste 15.000 de comercianți în 2018. Creșterea este spectaculoasă dacă luăm în calcul și faptul că în 2016 erau aprox. 5.000 de magazine online.

Metoda de plată preferată a românilor rămâne rambursul într-o proporție covârșitoare de aprox. 83%, înregistrând o scădere extrem de ușoară față de 2017, când procentul era de 85%.

80% din traficul magazinelor online este generat de pe telefoanele mobile.

53% dintre utilizatorii de internet din mediul urban au cumpărat online cel puțin lunar, în creștere semnificativă față de 44% cât s-a înregistrat în 2017.

Segmentul de vârstă 16-34 de ani reprezintă cea mai activă categorie la shopping online, însumând 52,3% din totalul cumpărătorilor online.

Raportul complet, aici.

1 Comment

  1. Foarte interesant articolul, multumesc pentru informatie.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close