Acum câțiva ani, am petrecut o săptămână la Oslo și în fiecare seară treceam printr-un moment penibil.
Intram să cumpăr câte ceva de la supermarketul din cartier și nu reușeam să plătesc, pentru că instrucțiunile erau în norvegiană.
Toți își scanau singuri produsele, plăteau cu cardul și plecau.
Doar eu așteptam cu sticla de apă în mână să deschidă cineva singura casă de marcat rămasă funcțională, pentru clienți cu nevoi speciale.
Digitalizarea este o evoluție firească în retail și este una dintre cele mai rapide din economia serviciilor.
Poate nu observăm întotdeauna cât de repede intră inovația în supermarketuri și hipermarketuri, dar se întâmplă și în România.
Să luăm exemplul Carrefour, care mi se pare cel mai evoluat retailer în zona digitală.
Parteneriat Carrefour – Google
De mai multă vreme, Carrefour face investiții susținute în mediul online și stabilește parteneriate strategice în acest sens, parte a strategiei globale de dezvoltare pe zona digitală.
Unul dintre aceste parteneriate este cel semnat cu Google, care susține transformarea digitală a retailerului: implementarea instrumentelor G Suite (aplicații de business pentru creșterea productivității), transferul de know-how și soluții de tip cloud.
Bringo s-a extins în 13 orașe
Aplicațiile pentru shopping online sunt o altă direcție importantă de digitalizare Carrefour.
Astfel, investiția în Bringo se dovedește inspirată. Bringo este o aplicație care îți pune la dispoziție un personal shopper. Acesta îți face cumpărăturile și le livrează acasă, în doar 90 minute, cu un comision convenabil.
Pentru părinții cu servicii solicitante sau pentru persoanele care se deplasează greu, Bringo e de mare ajutor.
Bringo a fost dezvoltată în parteneriat cu o firmă românească de software.
La finalul lui 2018, Bringo și-a extins acoperirea la 13 orașe: București, Cluj, Constanța, Pitești, Buzău, Brăila, Galați, Focșani, Brașov, Piatra Neamț, Iași, Botoșani și Suceava, iar ținta este acoperirea serviciului la nivel național.
O altă aplicație lansată de Carrefour România este Gurmandio, de comandă mâncare acasă. Mi se pare o decizie bună de a activa aplicația în orașe de provincie din Moldova, unde oferta de astfel de servicii este minimală.
Gurmandio livrează preparate atât din zona gastronomică a Carrefour, cât și de la restaurante.
carrefour.ro, platformă complexă de comerț online
În ultimii ani, carrefour.ro s-a transformat dintr-un site obișnuit într-un portal complex, care cuprinde un Supermarket Online aprovizionat cu produsele retailerului, dar și cu o zonă MarketPlace, cu peste 200.000 de articole de la partaneri și care pot fi livrate în toată țara.
Carrefour Pay, în upgrade
Carrefour se concentrează și pe upgrade-ul aplicației Carrefour Pay.
Clienții care au instalat-o pot scana și verifica singuri produsele din coșul de cumpărături și plăti cumpărăturile direct din aplicaţie, la casele de marcat clasice sau self check-out.
Acest tip de case este disponibil în prezent în 24 de magazine, dintre care 4 supermarketuri și 20 de hipermarketuri.
___________________________________________
Carrefour România a ajuns în 2018 la peste 18.300 de angajați, 358 de magazine, încheind anul 2017 cu o cifră de afaceri de 2,01 miliarde de euro.