
Acum 26 de ani, o publicație economică dezvăluia că se pune la cale o revoluție în fast food: McDonald’s lucra la „dezvoltarea unui sistem electronic de preluare a comenzilor care, în cele din urmă, ar putea înlocui lucrătorii umani”.
Astăzi, panourile digitale tactile prin care dai comanda și plătești în lanțurile fast food au devenit banale. Criticate intens pentru că ar distruge locuri de muncă, respectivele panouri vin cu un avantaj interesant în upselling, adică în arta de a ne convinge să cumpăram mai mult decât intenționam, de pildă și un milkshake, un desert sau un sos, pe lângă burgerul pentru care am venit.
Pur și simplu, impersonalele panouri de comandă sunt mai talentate decât angajații umani în a ne face să lăsăm mai mulți bani.
„Să sugerezi clientului produse suplimentare nu este întotdeauna o prioritate pentru angajați atunci când au 40 de persoane la coadă” – explică un oficial. (cnn.com)