Închide

Ce vrei să cauți?

Microtelenovele cu care chinezii extrag miliarde de dolari de pe cardurile amatoarelor de povești siropoase

 

Modul de consum media impus de TikTok și capacitatea de concentrare (attention span) în scădere au creat o industrie de 7 miliarde de dolari: microdramele.
Filmate vertical (pentru smartphone), cu episoade care durează aproximativ 90 de secunde, microdramele sunt în esență telenovele în serial pentru era TikTok, cu scenarii siropoase – băieți buni, băieți răi, povești de dragoste și actori chipeși.
Un număr de 60-90 de episoade de microdramă echivalează cu un film de lungmetraj obișnuit.
Conceptul s-a născut – unde altundeva decât – în China, unde această adevărată industrie a înregistrat anul trecut venituri de peste 6,9 miliarde de dolari.
Publicul țintă este format în principal din femei din întreaga lume, cunoscătoare de engleză, cu vârste cuprinse între 25 și 55 de ani.
Utilizatorii sunt îndemnați să facă microplăți pentru a continua vizionarea – după ce au fost incitați și făcuți curioși cu un număr limitat de episoade gratuite – sau pot cumpăra un abonament.
Ei cheltuiesc adesea 30-40 de dolari pe un singur „film” (împărțit în microepisoade), uneori fără să-și dea seama, din cauza plăților care par nesemnificative când sunt luate „la bucată” și frecvente. Tilurile sunt atrăgătoare pentru un anumit public, precum Selling My Virginity to the Mafia King sau Pregnant by My Ex’s Professor Dad.
Producția este ieftină: filmarea unei telenovele durează 7-10 zile, iar postproducția, doar trei săptămâni. Exemplu de aplicație de microdramă: RealShort.

Aplicațiile chinezești de microseriale au câștigat popularitate în ultima vreme și în Statele Unite; milioane de americani le-au descărcat. Analiștii estimează că acest gen va genera afaceri de 10 miliarde de dolari în afara Chinei până în 2027.
De ce nu au reușit americanii
Spuneam că microdramele sunt un concept chinezesc? Rectific: chinezii au reușit să-l facă extrem de profitabil, dar prima încercare în domeniu a fost cu ani în urmă în SUA, prin platforma Quibi, în care au investit nume mari precum Jeffrey Katzenberg, Goldman Sachs, Google și Alibaba. Quibi s-a închis din cauza costurilor uriașe de producție care făceau imposibilă profitabilitatea: 100.000-200.000 de dolari pe minut de telenovelă.
Mai nou, Hollywoodul mai face o încercare printr-o nouă platformă, pe care ar lansa-o anul viitor și ar cuprinde și alte genuri, precum desenele animate. Datorită AI, acum costurile de producție sunt mult mai mici.

Articole populare Ultima luna

Adaugă comentariu