Cu o crestere de la 1 milion la 100 de milioane de utilizatori în mai puțin de doi ani, cumpărată de Facebook cu 1 miliard de dolari, dar marcată și de controverse (monetizare incertă, vânzarea fotografiilor către bănci de imagini fără acordul autorilor), Instagram este probabil cea mai în vogă rețea socială.

Robert Katai a publicat recent Instagramology – un ebook în care am găsit destule informații interesante, mini-studii de caz, how to etc.
Instagramology poate fi descărcată gratuit de aici.
Iar autorul a scris câteva rânduri explicative:

„Numele meu este Robert Katai şi mă descriu în două cuvinte: marketer şi blogger (www.markataing.com). Pasiunea pentru marketing am descoperit-o când am aplicat la o agenţie de marketing digital din Oradea iar pasiunea pentru blogging o am din 2007.

Toată ideea a unui ebook despre Instagram a pornit de la simpla întrebare pe care mi-am pus-o “Cum ar fi dacă aş scrie un ebook despre Instagram?” Aşadar, mi-am lansat o provocare şi am vrut să fac acest lucru. La început a fost doar pentru mine iar apoi, pe parcursul procesului de scriere, mi-am dat seama că acest ebook are două scopuri principale:

  1. Primul scop este pentru branduri

“de a le prezenta acest instrument, care poate fi foarte simplu ingredientul secret pentru ce înseamnă „loyalty”. De ce? Pentru că în ziua de azi totul este despre comunicare: despre ce comunici, cum comunici, de ce comunici, când comunici, cu cine comunici, pentru ce comunici. Brandurile nu mai pot vinde doar prin promoţii şi HOT SALES-uri. A venit era în care comunicarea este mama vânzărilor şi de aceea marketingul trebuie să fie întotdeauna pregătit pentru a şti cum şi ce să comunice „

  1. Al doilea scop este pentru utilizatori

“de a le prezenta faptul că instagram nu este doar o aplicaţie de hipsteri unde sharuieşti (distribui) poze instante, nici încă o mică magie a internetului care-l face pe orice utilizator un artist convins. Scopul este de a provoca utilizatorul să folosească într-un mod cât mai interesant şi frumos comunicarea vizuală.”

De aceea, orice om de social media, marketer, advertiser, pr-ist sau un simplu pasionat al acestei aplicaţii poate downloada acest ebook în care pe lângă partea teoretică şi informaţiile de bază, va găsi şi câteva sfaturi practice pentru utilizarea Instagramului.

Cred că în prezent Instagram este singurul instrument din social media care poate fi numit “Generatorul de emoţii vizuale” şi să fim sinceri, cine nu ar vrea să genereze nişte emoţii vizuale în jurul său?”

6 Comments

  1. Care este sursa ta cand spui ca Instagram vinde fotografiile utilizatorilor?

  2. @dan burcea: Salut, exista sectiuni „Instagram” cel putin intr-o baza de imagini celebra. Figureaza ca royalty free, dar nu le poti descarca decat daca ai cont platit. Asta nu inseamana ca orice fotografie de pe Instagram este „vanduta”. Trebuie sa fie cu adevarat foarte buna.

  3. Instagram ar trebui sa puna la dispozitia utilizatorului optiunea de a descarca propriile imagini. Exista cazuri in care le sterg din galeria din iphone, iar apoi am nevoie de ele. Iar screenshotul nu este cea mai buna varianta…

  4. @Ciprian Pardău: Corect. Chiar știe cineva vreo solutie de descarcat foto pe aplicatia mobila sau din interfata web Instagram?

  5. Ar fi o ideea de aplicatie! Plus ca ar fi si apreciata de cei care nu isi tin cele 700 de imagini urcate pe instagram in galeria foto de pe telefon…

  6. Dupa o cautare pe google, am dat de asta: instaport.me. Mai sunt si alte variante de genul backup, insa sunt urmate de stergerea contului.

    Instaport insa ma gandesc ca isi face treaba. Ia sa il pun eu la incercare!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close