Acum vreo zece ani, mă aflam, alături de alți jurnaliști din lumea întreagă, în probabil cel mai luxos restaurant în care am călcat și voi mai călca vreodată.
Situat într-o villa la câțiva kilometri de Milano, avea un chef foarte italian – după debitul verbal cu care își prezenta creațiile – și servea preparate gen risotto acoperit cu foiță de aur sau fripturi savante cu sos de pere verzi și hrean.

În fine, era un loc care nu avea cum să te lase indiferent.
Mai puțin pe japonezul de vreo douăzeci de ani, de la nu știu ce „shinbun”. Omul a mâncat mecanic ce avea în față, cu o singură mână, fără să își ridice ochii din ecranul consolei de jocuri pe care o butona concentrat.
Puteai să-i fi pus orice în farfurie, reacția lui ar fi fost, probabil, aceeași.
Cred că a fost prima dată când am văzut „prototipul” screenager-ului, într-o vreme când nici nu mai țin minte dacă telefoanele mobile aveau cameră foto, dar în mod sigur rețele sociale cu sute de milioane de utilizatori nu existau.

Sharent, Chief Technology Officer, Screenager, Pretail

The Future Laboratory, companie londoneză de cercetare și strategie de brand, își îmbracă predicțiile tehnologice pentru următorii zece ani într-un savuros umor britanic.
Dar asta nu face ca respectivele previziuni să fie mai puțin scary. The Future Laboratory preia/inventează sintagmele noului lexicon hi-tech:

Sharents” (Share +Parents) desemnează noua specie de părinți extrem de guralivi online, mai ales pe Facebook.
Sharent-ii povestesc pe rețelele sociale, cu lux de amănunte, despre progeniturile lor, de la „azi am primit de la obstretician o veste minunată” și până la „puiuțul meu e foarte curios, tocmai și-a băgat degetele în priză”. Totul, evident, ilustrat cu sute și mii de poze.
La pubertate, „puiuțul” nu va mai trebui să povestească primei iubiri sau noilor colegi de școală nimic despre el însuși;  filmul vieții lui va fi în întregime online, în detaliu, începând de la primele mișcări în burta mamei.

Child Technology Officer” (de la Chief Technology Officer – director tehnic, IT) va fi funcția pe care cei mici o vor îndeplini în familie. Copiii din specia „digital native” absorb natural noua informație tech, talent pe care maturii îl pierd cu vârsta.
Astfel că dacă acum le explică „vârstnicilor”ce e Pinterest, Tumblr sau Vine, în următorii zece ani îi vor ajuta esențial să treacă strada tehnologică a device-urilor și aplicațiilor din ce în ce mai complexe.

Cercetările The Future Laboratory au stabilit că deja copii având acum sub zece ani nu mai fac diferența între lumea reală (afară plouă) și universul digital (tocmai am mai omorât un mostru în joc).
În anii următori vom avea de-a face așadar cu „Screenagers” (Screen +Teenager), adolescenți pendulând (nevrotic) între virtual și real.

Mai vreți? Luați și sintagma „Pretail”: brandurile vor ști cu precizie ce să ne ofere -„special pentru tine” – înainte ca noi să deschidem gura, pe baza urmelor pe care le-am lăsat pe Internet. Lucru care se întâmplă, oarecum primitiv, încă de pe acum.
(Publicat in revista B24Fun.)

Altfel, dacă aș avea de cheltuit vreo 500 de lire sterline pentru bilet, tare aș vrea să particip la un eveniment The Future Laboratory, la care vin branduri ca  JWT, MTV, Harrods, Estée Lauder, WWF UK, Kenwood, Nissan,  HSBC,  Getty Images,  Glaxo Smith Kline,  Tesco, Publicis Conseil, The Sunday Times, BBC, Pernod Ricard,  Phillips Design, Bally, Universal McCann, Microsoft, Ikea, Adidas, Bacardi, Teléfonica,  Disney, Sony Design și multe altele.
Iar clipul de promovare este fantastic:

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close