teama de comentarii pe bloguri

articolul de ieri din dailybusiness despre publicitatea pe bloguri este continuat astazi, in bun obicei web 2.0, cu ceva opinii suplimentare .

ionut oprea teoretizeaza si pune punctul pe i, recomandand celor din marketing si advertising sa-si exorcizeze teama fata de comentariile negative, teama care este inscrisa, se pare, genetic in ADN-ul majoritatii unor astfel de profesionisti. indreptarul lui ionut il gasiti aici.

si omul are dreptate, pentru ca fosta mea colega la ZF, intre timp businesswoman de succes in ale advertisingului,  eliza rogalski, intreaba pe blogul propriu : "cum se taxeaza insa comentariile la respectivul articol (post platit pe blog, n.m. )? ca ma gandesc ca se pot inventa si pachete speciale, gen “articol + comentarii ok” = 500 bucata.)  textul intreg, aici.
banuiesc din tot sufletul ca a glumit subtil si ca nu m-am prins eu 🙂

pai e simplu, as spune, cu comentariile: daca tot ai avut curajul admirabil de a intra cu comunicare pe bloguri, comentariile starnite de aceasta actiune reprezinta un prilej minunat de a afla parerea sincera a consumatorilor despre produsul/serviciul pe care il promovezi si totodata  o ocazie de neratat sa intri in legatura cu ei, sa afli ce-i nemultumeste, sa ii corectezi cand gresesc in perceptii, sa ii lamuresti.

dezbaterea va continua si pe frontnews zilele acestea. le-am raspuns la cateva intrebari legate de comunicarea si publicitatea pe bloguri si printre altele am scris:

"Comentariile si textele neconvenabile despre produsele firmei X pot aparea pe online si daca aceasta nu foloseste Internetul ca mijloc pentru promovare. De aceea, o companie trebuie sa fie proactiva, sa vina ea cu promovarea pe Internet si sa o controleze si administreze.

A te baga cu capul in nisip si a te face ca nu observi blogurile, forumurile, comentariile userilor in privinta produselor/serviciilor de care raspunzi e o atitudine stupida si sinucigasa si pentru advertiser, si pentru clientul acestuia."

PS: gata,pana duminica voi fi exclusiv offline. pe curand.

7 Comments

  1. Victor,

    Varianta “articol + comentarii ok = 500 bucata” este evident cinica si poate fi doar un efect. Intrebarea mea a fost tot timpul de ce bagam blog-urile in sablonul advertorialelor / materialelor cu P / pauza publicitara / etc?
    Stii ce-o sa se intample? Pai exact ce s-a intamplat in presa cu cazul “Ziua” – orice blogger de pe lumea asta o sa se duca la compania X si o sa zica, “nene, scoate banu’ ca te fac praf pe blog”. Ce argumente am sa cred ca nu se va intampla exact asa?

  2. Prima solutie ar fi sa se limiteze comentariile, in functie de cererea advertiserului/clientului, desi mi se pare o tampenie fiindca tocmai feedback-ul ar trebui sa il intereseze. Iar in cazul unui blog decent sunt sigur ca nu vor aparea comentarii ofensatoare, gen injurii. In ceea ce ma priveste, nu tolerez astfel de comportamente pe blogurile mele. Comentariile negative sunt o realitate, insa scopul campaniei e sa obtina cat mai multe comentarii pozitive.

    Si la fel cum zicei mai sus, chiar daca o firma neglijeaza aparitia online, produsele sale pot fi subiectul unor articole/comentarii negative.

    Numai bine!
    mihnea

  3. pai ce sa facem? platin rank-ul blogului. cam asta facem. in rest a te face cu nu stii ca bagatul in seama e totuna cu aratatul cu destu’ e miopie si se trateaza cu morcovi:)

  4. eliza, victor: exista si varianta in care compania vine si-ti spune ca va-ntalniti la tribunal…dar si aici e o problema…nu tu, ca blogger esti responsabil de comentarii?

  5. vorbaretu’: in mod normal nu ar trebui sa fii responsabil de comentarii pentru ca blogul ar trebui sa fie o forma de comunicare libera unde sa se poata exprima cititorul materialului. compania respectiva poate sa-l intrebe pe bloger cine este acel nene care a facut comentariul negativ si sa-l ia eventual de guler. asta se poate intampla daca tu nu ai stabilita o politica de confidentialitate. nu e nici corect, nici frumos sa pui pumnul in gura unor comentatori care vin cu argumente plauzibile sau nu. ce se poate taia? offtopic si spam. atat

  6. bine zis: de draq facem cu comentarile?

  7. Infiintata in 1993, cu capital privat romanesc RURIS este producator de motoutilaje ce acopera o gama intreaga de lucrari necesare in microagricultura: motoferastraie, motocultoare, motocositori, masini de tuns gazon, motopompe, generatoare de curent, atomizoare . Motooul nostru “EFORT MIC, ROADE BOGATE” ne-a condus la realizarea unor produse cu fiabilitate mare, productivitate ridicata si usor de manevrat. Desi avem parteneri care ne reprezinta intr-un numar important de judete, obiectivul nostru este sa extindem gradul de acoperire al produselor RURIS, la nivel national. Cu fiecare an, marim nomenclatorul de produse astfel incat sa acoperim intrega gama de utilaje necesare in orice gospodarie. Experienta in domeniu de peste 15 ani, cat si reteaua de unitati service autorizate, garanteaza clientilor nostri calitatea produselor si serviciilor oferite de catre RURIS.

    Contact: SC RURIS IMPEX SRL, Craiova, tel: +40351.46.46.32, http://www.ruris.ro

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close