Închide

Ce vrei să cauți?

Cine este Carol Bartz, noul sef al Yahoo!

carolbartz

Ceea ce ieri era doar un zvon a fost confirmat astazi: Carol Bartz este noul CEO (director executiv) al Yahoo! 
Carol Bartz il inlocuieste pe Jerry Yang, unul dintre cei doi fondatori ai companiei, silit sa plece pentru a doua oara din pozitia de sef, anul trecut in noiembrie, dupa ce s-a opus ofertelor de preluare de catre Microsoft, a esuat intr-un parteneriat cu Google pe advertising si a concediat 10% dintre angajati. Yang a ramas membru al consiliului de administratie, cu titulatura de  „Yahoo chief”.

La randul ei, presedinta Yahoo!, Sue Decker, si-a dat demisia imediat dupa numirea lui Carol Bartz. Decker a candidat si ea pentru functia de director executiv si e o infocata sustinatoare a lui Jerry Yang.

Cine este  Carol Bartz?

– are 60 de ani si este caracterizata drept inteligenta si dura
– licentiata in computere, doctor honoris causa al mai multor universitati
– activeaza in industria hi-tech din anii’70. veterana a Silicon Valley, a trecut prin multe crize economice
– a detinut functii executive la Sun Microsystems Inc., Digital Equipment Corp. and 3M Corp.
– a fost membru al consiliilor de adminsitratie la Intel si Cisco
– a fost unul dintre consilierii presedintelui Bush pentru stiinta si tehnologie
– presedinte executiv al Autodesk ( companie specializata in software de proiectare) din 1992 pana in 2006.
– a supravietuit unui cancer la san, despre care a aflat exact a doua zi dupa ce fusese numita la conducerea Autodesk. Concomitent a trebuit sa faca fata si unei rebeliuni a programatorilor, nemultumiti de venirea sa.
Intre sedintele de chimioterapie, a inceput o lupta bazata pe pragmatism si a crescut veniturile Autodesk de 5 ori in 14 ani ( de la 285 milioane USD, la 1,5 miliarde USD)
– intelege foarte bine si care sunt realitatile tehnologice dar si cerintele investitorilor de pe Wall Street – spun analistii

Carol Bartz  respinge ideea cum ca, venind din lumea software, nu ar fi capabila sa inteleaga business-ul de online media, specific Yahoo!

„ Nu stiam CAD (proiectare asistata de computer) cand am venit la Autodesk. Nu stiam hardware cand m-am dus la Sun. Cred ca am nitel creier pentru a intelege si a invata si media” – a spus ea, completand ca in urmatoarele saptamani isi va face „educatia”.

In scurta discutie pe care a avut-o cu jurnalistii si analistii, Carol Bartz  nu a dat, asa cum era de asteptat, detalii privind viitoarea strategie Yahoo!, limitandu-se la generalitati mobilizatoare.
Insa primele reactii venite din piata ii sunt in general favorabile.

O discutie pe blogul unei companii specializate in headhunting pentru industria hi-tech:

sursa foto Carol Bartz

Articole populare Ultima luna

7 comentarii Adaugă comentariu

  1. Cred ca principalul target va fi sa stabilizeze Yahoo! Nu e momentul sa vanda decat daca situatia este foarte foarte rea si nu poate supravietui altfel.

  2. #2 Comentariu nou

    Din cate vad , e o femeie foarte capabila. Dar oare va vinde Yahoo! Microsoftului, sau va incerca sa ia companii online mai mici, precum google si sa le integreze in strategia lor de bussines?

  3. Pare să aibă foarte multă experienţă în spate dar sper că nu va fuziona după cum doresc restul.

  4. Poate nu am marketingul in sange, dar mi se pare super trist sa aud ca unul dintre oamenii care a fondat firma poate fii dat afara. Si e destul de des intalnita treaba la americani.

  5. @ Andi Popescu, daca vroia sa fie regim totalitar trebuia sa nu imparta actiunile.

  6. Nu-i de crezut c-or reusit pana la urma sa-l dezlipeasca pe Yang, ziceai ca-i sudat acolo.

  7. #7 Comentariu nou

    Poate va incerca sa isi aduca experienta si atat. Mai multe aici

Adaugă comentariu