Dupa intrarea lui Alexandre Almajeanu si Alexis Bonte (ca minoritari) in actionariatul florariei online FloriLaBucuresti.ro, Mircea Scarlatescu vorbeste despre trecutul si viitorul FYB, compania care detine site-ul.

Mircea Scarlatescu

– “Nu devenim sub nici o forma angajati intr-un fost business pe care l-am detinut :). Doar ca avem un business cu niste bani frumosi in plus in conturi.”

– “Avem peste 100 de proiecte web realizate pentru toate continentele.”

– Despre esecuri: “A fost un proiect pentru SUA la care s-a lucrat peste un an si daca s-ar fi lansat cu adevarat, asa cum trebuie, ar fi ajuns sa valoreze milioane de dolari. Si la fel si noi.”

Victor Kapra: Ai atras atentia saptamana aceasta prin intrarea lui Alexandre Almajeanu si Alexis Bonte in actionariatul magazinului online florilabucuresti.ro. In afara de aceasta, spune-mi te rog trei realizari concrete pe care le-ai trece pe cartea de vizita a FYB.

Mircea Scarlatescu: In afara unui discurs de vanzari in care sa ma laud cu site-uri facute, ma laud cu FYB ca avand o vechime de peste 5 ani in zona de dezvoltare web. Multi au inceput odata cu noi si au inchis, multi au inceput dupa noi si au inchis, noi suntem pe metereze si mergem din ce in ce mai bine. Si asta ma face sa ma simt tare mandru. E una din povestile de succes ale unui start-up in Romania deja :). Sunt peste 100 de proiecte web realizate pentru toate continentele, unele folosite, unele intre timp abandonate evident, dar una peste alta o poveste frumoasa.

VK:  Ce cifra de afaceri ai avut in 2008. La cat ai ajustat cresterea pentru 2009?

MS: FYB a avut in total peste 200.000 euro cifra de afaceri. Cresterea pentru 2009 per total e foarte greu de estimat mai ales in conditiile actuale. Imi place sa cred ca va exista o crestere de cel putin 15-20%. Pentru FloriLaBucuresti.ro se mizeaza pe cresterea cu 100% a cifrei de afaceri (dar e confidentiala pentru 2008, din motive evidente).

VK: Da-mi exemple de esecuri in activitatea FYB sau, sa spunem, de proiecte care au fost abandonate.

MS: Un proiect al FYB care este practic complet, dar nu s-a concretizat din motive independente de noi a fost un startup din US pentru care noi am fost „solutia tehnica”. A fost un proiect la care s-a lucrat peste un an si daca s-ar fi lansat cu adevarat, asa cum trebuie, ar fi ajuns sa valoreze milioane de dolari, si la fel si noi.  Doar ca in ultimul moment finantarea pentru a doua runda a picat, si cu ea tot proiectul. Noi am fost implicati financiar doar la nivel de prestatori de servicii, si acestea au fost remunerate ok, doar ca sufleteste parca ne-a murit un proiect propriu. Inca regret acel moment; dar daca nu ar fi aparut , poate ca FloriLaBucuresti.ro sau Imobiliare-Rezidentiale.ro nu ar fi existat :)Asa ca tot raul e spre bine.

VK: In ianuarie 2008 spuneai intr-un interviu ca “imobiliarele, piata auto, turismul” sunt zone interesante pentru a dezvolta proiecte online. Intre timp a venit criza. Reformulezi, pastrezi aceasta opinie?

Da, cred in continuare in imobiliare si auto din dintr-un motiv foarte simplu: criza va face oamenii mult mai atenti la finantele personale si la investitiile pe care le fac, ceea ce va acutiza nevoia de unelte online prin care ofertele sa fie cat mai usor de analizat, specialistii din domenii sa poata sa-si exprimele punctele de vedere iar UGC-ul sa fie mai bine nisat si structurat. Si asta face online-ul al naibii de atractiv in continuare, ca sa nu zic mai mult ca niciodata.
Cat despre turism, gandeste-te cat de multe sunt lipsurile site-urilor actuale. Sunt incercari, sunt initiative chiar interesante, dar mai e loc mare pe piata.
Criza va trece intr-un fel sau altul. E evident ca urmeaza o repozitionare si reasezare a segmentelor de piata, dar nevoia de case, masini si excursii va ramane :)

VK: Revenind la investitori. Nu o sa te intreb cat au din afacerea FloriLaBucuresti.ro cei doi investitori, ci cum functioneaza acest parteneriat? Care sunt conditiile? Se vor implica in manageriat?

MS: Parteneriatul inseamna ca avem libertatea pe care am avut-o si pana acum, dar avem alaturi de noi doi oameni care ne pot invata in 10 minute cat altii in 10 ani. Oricand avem nevoie de sfaturi pentru planurile noastre de dezvoltare evident ca vom avea tot suportul lor. Acum sa nu intelegi ca daca in planurile mele de dezvoltare apare cumpararea unei masini zilele astea, Alex si Alexis nu ar avea nimic de zis :)).
Dar, la experienta lor, atat Almajeanu, cat si Bonte isi dau seama ca un proiect de acest gen se bazeaza in mare parte pe puterea si determinarea echipei in spatele site-ului si de aceea nu vor interveni schimbari semnificative in modul in care facem afaceri, ci dezvoltari pe care noi le vom decide, cu ajutorul si sfatul lor. Nu devenim sub nici o forma angajati intr-un fost business pe care l-am detinut :). Doar ca avem un business cu niste bani frumosi in plus in conturi.

VK:  Da-mi exemplu de proiect special pe online din Romania care ti-a placut. Si unul din afara, te rog!

MS: In Romania, celebrul „A4 de pe bloguri”, desi nu m-au pus pe lista atunci J. Ce au facut atunci a schimbat piata. Nimic de atunci nu mi se pare sa se fi ridicat la acelasi nivel. Si daca stai sa te gandesti ca Sergiu Biris si-a cumparat masina dupa aceasta promovare pe bloguri, campania a fost si un succes financiar, nu crezi?
Despre strainatate, chiar mi-e greu sa-ti spun un exemplu. Desi poate offt-topic, imi place mult cum CNN integreaza bloguri, twitter, facebook si iReport-ul lor (jurnalism cetatenesc) in media traditionala. E cea mai buna dovada ca media traditionala nu moare, ci foloseste new media ca sa creasca, asta daca oamenii din spate stiu cu ce se mananca si una si alta.

VK: Orice comentariu in plus e binevenit.

MS: Da, sunt constient in ce ne-am bagat, da, stiu ca de acum e mult mai greu si da, stiu ca mai e mult pana departe. Doar ca daca in 5 ani nu am renuntat nici unul dintre noi patru, cei care am inceput FYB, atunci sigur peste inca 5 iar o sa imi iei un interviu pentru lucruri si mai spectaculoase J, de ce nu alaturi de Alex si Alexis.

8 Comments

  1. Mai bine ar reface siteul ala, nu e prea profi sa vii cu tabele in desing in 2009 😉

  2. […] adevarat. Pe care daca aveti ceva de spus prin online ar fi bine sa-l ascultati, stie ce spune.Dap, FloriLaBucuresti.ro are bani frumosi in cont MS: Da, sunt constient in ce ne-am bagat, da, stiu ca de acum e mult mai greu si da, stiu ca mai […]

  3. @Boris: cumva asta nu a aparut in discutii.

    Asta e o dezbatere veche decand web designul :)) si nu cred ca o vom finaliza vreodata.

    Spor.

  4. @Boris: cati oameni care cumpara flori de pe site vor da view source? Am si eu acest defect profesional, dar va rog intelegeti odata, partea tehnica nu are nici o legatura cu afacerea atata timp cat nu afecteaza utilizatorii in mod direct.

  5. @Mircea and @Jan, nu e vorba de preferinte sau defecte profesionale ci de faptul ca siteurile div-based sunt mult mai seo-friendly, mai accesibile, mai rapide si mai cautati si voi restul avantajelor care a afecteaza si pe voi dar si pe useri/clienti, deci nu e vorba de un moft.

    @Jan, mentalitatea “las’ ca nu da nimeni view source”, “hai ca se vede, lasa-l ca merge asa” e un defect profesional mai grav.

    Mult succes si sper ca m-ati perceput pe totul corect 🙂 !

  6. @Jan: e un defect profesional, chiar este. Bine, acum nu neg ca putem face imbunatatiri la site, structura, layout and so on si le vom face, in time.

    De aia avem conturile pline de bani 😀 cum zice Victor.

  7. @Boris: stiu, chiar stiu. Vom lucra si la asta.

  8. […] care a atras o investitie din partea lui Alexandre Almajeanu si Alexis Bonte. Detalii intr-un dialog intre Mircea Scarlatescu si Victor […]

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close