Snapshot, noua divizie a McCann PR, va desfasura campanii PR exclusiv online si pe canale folosite destul de timid in Romania, printre care blogurile.
Snapshot este condusa de Veronica Nicolae*, Managing Partner Snapshot si Head of Tech Practice McCann PR. Veronica va coordona divizia nou infiintata alaturi de reprezentatii McCann PR si explica in interviul care urmeaza ce si-a propus noua divizie:

Veronica Nicolae

– Exista deja strazi si chiar bulevarde pe web pentru fiecare tip de audienta.
– Putine agentii locale pot oferi competente in ceea ce priveste comunicarea online la nivel de PR
– cateva dintre serviciile oferite: blog si online media relations, video/audio podcasts, micro-blogging, social bookmarking, live casting –
spune Veronica Nicolae

Victor Kapra: Cum se explica aparitia unei noi entitati interactive in McCann, dupa MRM? Va exista o colaborare intre cele doua echipe?

Veronica Nicolae: Snapshot este divizia de Social & Emerging Media si Interactive PR a McCann PR, delimitandu-se astfel de MRM Worliwide Romania. Noi oferim servicii de comunicare online din punct de vedere PR, si nu ATL, cum este cazul colegilor nostri. Cu siguranta, vor exista proiecte la care vom lucra impreuna, asa cum se intampla de altfel si in momentul de fata.

V.K.: Care sunt clientii pe care mizati?

V.N.: Mizam pe clientii actuali ai McCann PR, cat si ai grupului, clienti cu care avem deja o relatie si care sunt deschisi catre campanii sau initiative online. Bineinteles ca avem in plan si castigarea de clienti noi. Speram ca platforma noastra de servicii, cat si experienta pe piata locala si internationala sa fie un considerent puternic pentru potentialii clienti.

V.K.: Care sunt serviciile pe care le oferiti?

V.N.: Snapshot ofera servicii PR de comunicare online. Cateva exemple ar fi: blog si online media relations, monitorizare si analiza de blog si online media, video/audio podcasts, micro-blogging, social bookmarking, internet press kits, social media newsroom, corporate press rooms, live casting.

Majoritatea acestor servicii au fost deja oferite clientilor actuali McCann PR, insa doar ca tactici in cadrul unor campanii mixte, ceea ce vrem sa construim acum sunt campanii PR realizate 100% online.

V.K.:  Care vor fi punctele forte ale comaniei pe care ati infiintat-o, dat fiind faptul ca piata s-a contractat iar concurenta pentru castigarea conturilor este acerba ?

V.N: Intr-adevar piata s-a contractat, insa in acelasi timp companiile incep sa se reorienteze, sa caute solutii. Tehnologiile online au schimbat modul in care informatia este partajata si consumata. Exista deja strazi si chiar bulevarde pe web pentru fiecare tip de audienta.

Romania este din acest punct de vedere la inceput, insa exemple trecute ne arata ca exista potential. Povestea este cumva asemanatoare cu ce se intampla acum 5-6 ani in advertising vizavi de PR. Colegii nostri castigau premii peste premii, iar McCann PR era un simplu department. De cativa ani este o divizie de sine statatoare, care castiga premii in fiecare an si, prin urmare, si recunoastere. Cred ca acelasi lucru se va intampla la un moment dat si cu expertiza la nivel online.

Putine agentii locale pot oferi competente in ceea ce priveste comunicarea online la nivel de PR. Noi avem aceasta expertiza. Afilierea cu Weber Shandwick in 2006 a adus cu sine formarea echipei de Tech si de aici un contact direct, acces la informatii, la tranings si prin urmare punere in practica in cadrul multor campanii locale. Stim foarte bine cum comunica colegii nostri de la Londra (de exemplu), cum evolueaza piata, catre ce anume ne intreptam.

V.K.: Veti face si productie?

V.N.: Printre serviciile nostre se numara de exemplu webcasts si podcasts, pentru ele oferim bineinteles si productie. Insa nu vom face de exemplu bannere, aplicatii sau programare. Acestea vor fi facute ca si pana acum de catre colegii nostri de la MRM.

V.K.: Care sunt tendintele pe care le-ai observat de la inceputul anului in domeniul comunicarii online?

V.N.: In contextul reducerii bugetelor si a unei atitudini de asteptare a clientilor, comunicarea online este pentru multi o solutie, din motive evidente de buget. Cred insa ca suntem la inceputul unei constientizari din partea clientilor: internetul este eficient, are avantajul unei two way comunication si nu este perisabil (un articol scris zi despre brandul/compania ta este la fel de prezent si peste o luna si poate deveni referinta pentru viitoare articole/stiri).

V.K.: Cat de greu a fost sa gasiti oameni pentru formarea echipei? Din cati oameni va fi formata echipa?

V.N.: Echipa este in formare, suntem in cautare de oameni. Pentru inceput nu avem planuri pentru o echipa numeroasa, ci una complexa la nivel de personalitate:)

*Veronica Nicolae are aproximativ 5 ani de cand s-a alaturat echipei McCann PR. Din 2007 coordoneaza echipa de tech a agentiei cu un portofoliu printre care se numara: Microsoft, HTC, Ericsson, Vodafone, Konica Minolta, Aldata Solution etc. Veronica este specializata in Tech PR, competenta si specializare a McCann PR dobandite dupa afilierea la Weber Shandwick in 2006.

3 Comments

  1. […] McCann PR lanseaza Snapshot By Andrei Chirica Am citit pe blogul lui Victor Kapra ca McCann PR si-a lansat divizie de Social&Emerging Media. […]

  2. Snapshot « Tonomat

    […] Snapshot March 2, 2009 — Stina Şi-a lansat McCann PR o divizie noua. Se cheamă Snapshot şi va face campanii PR exclusiv online şi pe canale folosite destul de timid în România, inclusiv pe bloguri. Şi în rest, detalii la Victor. […]

  3. […] multe.” In aceasta situatie m-am aflat si eu pana pana cum cateva zile, cand am fost solicitat de Snapshot, agentia de interactive si emerging media a McCann PR, sa concepem o campanie mai putin […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close