Anul trecut, in  toamna, intr-o seara. Ploua torential. M-au vizitat la birou Eliza Rogalski, sefa agentiei de PR Rogalski-Grigoriu, si Aura Tatu, patroana Chase Corporation, firma care isi desfasoara activitatea in Second Life. Mi-au pus pe masa proiectul  unor campanii de comunicare desfasurate in Bucurestiul Virtual aflat in constructie in Second Life.
Tin minte ca am fost destul de sceptic si de dur. Nesuferit si arogant, asa cum numai eu stiu sa fiu. Incepuse criza si mi se parea in clipa aia ca proiectul comunicarii si advertisingului in Virtual Bucharest este o culme a frivolitatii. Mai ales ca realizarea 3D a capitalei nu era deloc ieftina, ci inghitea destui bani. Reali.
Cele doua doamne, desi plouate la propriu, erau insa niste culmi ale entuziasmului. Ceva mai tarziu aveam sa devin mai bland si sa sprijin ideea.
Pe 1 decembrie, Bucurestiului  Virtual s-a deschis public, adaugandu-se altor replici ale unor mari orase.

Avatare trupa Vice. Second Life. Virtual Bucharest Trafic orase virtuale

Azi am primit un mail entuziast de la Eliza. Cea mai importanta organizatie mondiala a PR-istilor (IPRA) a desemnat campania „What a fun time to be here!”, desfasurata in Bucurestiul din Second Life, drept  castigatoare in doua categorii ale competitiei celor mai creative si eficiente campanii de PR din lume: “ePR and use of Internet” si “PR on a shoestring”. Ceremonia de premiere va avea loc  pe 30 octombrie, la Londra.

Foarte pe scurt, campania a avut drept scop imbunatatirea reputatiei Romaniei in lume.

Din cate inteleg, competitia a fost dura (puteti consulta lista laureatilor la finalul acestui post, unde veti intalni destui „grei”). Juriul IPRA a ales 30 de finalisti dintr-o lista de 126 de campanii nominalizate, selectati din 342 de inscrieri provenite din 42 de tari. Categoriile in care a fost inscrisa ‘What a fun time to be here!’ sunt unele dintre cele mai disputate din competitie. Categoria „PR on a Shoestring” reuneste campaniile cu un grad de complexitate ridicat, iar categoria e-PR / Use of Internet premiaza ideile creative de PR dezvoltate in mediul on line.

Mai jos gasiti comunicatul in intregime, dar inainte de asta, un pic de shameless autopromo, tot din comunicat:

Sunt fericita ca prin meseria noastra am contribuit la un proiect in care oamenii si l-au asumat ca pe un act de leadership spontan. Multumesc in mod special lui Victor Kapra de pe blogul caruia am aflat prima oara de ideea de a construi Romania in spatiul virtual si Aurei Tatu care a avut aceasta initiativa extraordinara de a crea o platforma in Second Life in care romanii sa se manifeste asa cum sunt in realitate si nu asa cum se crede ca sunt,” a declarat Eliza Rogalski, Managing Partner Rogalski Grigoriu Public Relations.



Comunicat:

Bucuresti, 1 iulie 2009 – Campania de PR “What a fun time to be here!’’, realizata de Rogalski Grigoriu Public Relations  impreuna cu Chase Corp a fost desemnata castigatoare de catre IPRA, fiind apreciata pentru inovatia si creativitatea utilizarii mediului online pentru a construi reputatia unei tari. Este o tripla premiera pentru Romania – primul premiu de PR pentru o campanie in care publicul tinta a devenit ambasador al unei cauze, aceea de a demonstra ca Romania e o tara cu o mostenire culturala si spirituala care trebuie cunoscuta, militand activ pentru a castiga simpatia strainilor; primul premiu de PR obtinut de o agentie romaneasca pentru o campanie de PR online; prima agentie care castiga a doua oara Oscarul PR-ului, confirmand ca Romania poate fi in continuare o sursa de idei si bune practici la nivel global.

 

“Este un premiu pe care l-au castigat cei peste 40,000 de ambasadori virtuali ai brandului Romania, care au ales sa creeze experiente autentice de natura sa contracareze virulenta si subiectivismul presei internationale. Sunt fericita ca prin meseria noastra am contribuit la un proiect in care oamenii si l-au asumat ca pe un act de leadership spontan. Multumesc in mod special lui Victor Kapra de pe blogul caruia am aflat prima oara de ideea de a construi Romania in spatiul virtual si Aurei Tatu care a avut aceasta initiativa extraordinara de a crea o platforma in Second Life in care romanii sa se manifeste asa cum sunt in realitate si nu asa cum se crede ca sunt,” a declarat Eliza Rogalski, Managing Partner Rogalski Grigoriu Public Relations.

“Am pornit de la o idee simpla, aceea de a inspira tinerii sa fie mandri de tara lor, sa ne cunoastem valorile si potentialul pentru ca Romania nu este cu nimic mai prejos de alte tari. Incercam sa schimbam o mentalitate, sa nu mai dam vina pe altii si sa incepem sa facem fiecare cate ceva. Second Life este cea mai avansata platforma virtuala, este pasul urmator in dezvoltarea internetului iar utilizatorii sai sunt, in general, tineri foarte inteligenti. Am format o echipa de voluntari care muncesc cu pasiune si cred in puterea “social media” – important e sa atingem inima utilizatorului din spatele avatarului. Este o misiune pe termen lung, am inceput-o in Second Life si in timp se va reflecta si in “Real Life”. Cele doua premii sunt o recunoastere foarte importanta si ne conving ca suntem pe drumul cel bun. Misiunea insa nu s-a incheiat!” a declarat Aura Tatu, Chase Corp.

‘What a fun time to be here!’ este singura campanie premiata de IPRA in doua categorii anul acesta. In 2007, Rogalski Grigoriu Public Relations a castigat trofeul IPRA pentru lansarea laptelui proaspat de la Danone – “Cu drag pentru tine!”.

In acest an, juriul de la IPRA a ales 30 de finalisti dintr-o lista de 126 de campanii nominalizate, selectati din 342 de inscrieri provenite din 42 de tari. Categoriile in care a fost inscrisa ‘What a fun time to be here!’ sunt unele dintre cele mai disputate din competitie. Categoria PR on a Shoestring reuneste campaniile cu un grad de complexitate ridicat, “PR acrobatic”, iar categoria e-PR / Use of Internet premiaza ideile creative de PR dezvoltate in mediul on line.

Despre “What a fun time to be here!”

“What a fun time to be here” este o campanie de PR menita sa promoveze imaginea Romaniei in toata lumea. Ideea in jurul careia a fost contruita aceasta campanie a fost ca oamenii pot fi cei mai buni ambasadori ai brandului de tara, in conditiile in care li se ofera un mediu creativ de expresie. Echipa a ales o ruta creativa bazata pe umor, dupa intelegerea unor insight-uri cu privire la imaginea Romaniei in ochii romanilor, realizata prin google insights si facebook. Lansarea Bucurestiului Virtual a avut loc pe 1 decembrie 2008 si a cumulat expunere interna si internationala pe toate mediile de comunicare, creand o comunitate de peste 40,000 de utilizatori care au fost captivati de ideea de a face ei insisi ca Romania sa fie cunoscuta si prin continut si experiente amuzante si pozitive. Campania a folosit evenimente “cross-media” pentru a atrage cat mai multi membri si a-i transforma in ambasadori. Printre acestea se numara o editie a emisiunii “Romania, te iubesc!” realizata de PROTV din Bucurestiul Virtual, evenimentul “free hugs – simultaneously in Virtual Bucharest and  28 cities”, relansarea in varianta contemporana a “biletelor de papagal” din parcurile bucurestene, de data aceasta cu mesaje optimiste despre criza, construirea unei biblioteci cu carti virtuale, reconstruirea Muzeului de Arta, expozitii de fotografie despre Romania, asa cum o iubim. Campania a avut ca scop si atragerea de fonduri pentru sustinerea financiara a Bucurestiului Virtual, reusind sa convinga antreprenori locali sa isi deschida afaceri in acest spatiu.

Despre IPRA

IPRA (www.ipra.org)  este Asociatia Internationala de Relatii Publice, cea mai importanta retea mondiala de profesionisti in domeniu. Misiunea organizatiei este globalizarea comunicarii si standardizarea industriei de Realtii Publice.  IPRA organizeaza anual Gala Excelentei in Relatii Publice. Cu o traditie de peste 50 de ani, recunoscuta la nivel mondial, IPRA este punctul de referinta al practicienilor de PR.

< p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt">Categoriile si castigatorii Golden World Awards Award Winners – IPRA 2009

Business-to-business

The Japan Dairy Council & Dentsu Public Relations Inc., Japan for Japan’s milk price problem: the 30-year challenge                  

Consumer PR – existing product

Iwanami Shoten, Publishers & Dentsu Public Relations Inc., Japan for Turn the page: Redefining the paper dictionary

Consumer PR – existing service

Accor Services & G.P. Inforpress S.L, Spain for GUSTINO, healthy menus for everyone

Corporate communications

Shell International & Fishburn Hedges, International for Shell Special Publics Engagement Programme

Corporate responsibility – joint winners

Eczaciba?i, Turkey for Eczaciba?i Personal Hygiene School Program

Liberty Direct & Publicis Consultants | Rowland, Poland for Taxi with Baby Car Seat on Board!  – Towards Children Road Safety

Crisis management

Stockholm County Council & Prime PR, Sweden for Calming the population of Stockholm

Environmental

Turk Telekom & Bersay, Turkey for Save a Tree, Plant a Tree

e-PR / use of internet                                            

Chase Corp & Rogalski Grigoriu Public Relations, Romania for

What a fun time to be here!

Event management 

American Airlines & Weber Shandwick, USA for Pink-ribbon airplanes take the message to the world: American Airlines & Susan G. Komen for the Cure® Lifetime Promise Partnership

Financial services & investor relations – joint winners

Gas Natural & Llorente & Cuenca, Spain for Flower Project: Gas Natural & Unión Fenosa Merger

Temasek Holdings (Private) Limited & Weber Shandwick, Singapore for Perspectives from a Privately-run Global Investment Company: Temasek Holdings Raises the Bar in Public Engagement

Healthcare – joint winners             

GlaxoSmithKline Hong Kong & Weber Shandwick, Hong Kong for Shall we talk? Act now! Cervarix Launch Campaign

Polish Gastroenterology Foundation & United PR Sp. z o.o., Poland for Beat Cancer – first nationwide colon cancer raising awareness campaign in Poland

Internal communications

American Airlines & Weber Shandwick, USA for Fueling Change: American Airlines Gets Fuel Smart

International

World Hepatitis Alliance & Fleishman-Hillard, International for  ‘Am I Number 12?’: World Hepatitis Day 2008

Launch of a new product

Slavinsky Art Gallery, Russia for Awaiting the Golden Age – Launch of Slavinsky Art Gallery

Launch of a new service 

Victoria & Weber Shandwick, Spain for Launch of Victoria sports betting in Spain

Media relations – joint winners

American Heart Association (AHA)’s Go Red for Women (GRFW) cause & Edelman, USA for Go Red For Women 2008 Untold Stories Campaign

Lipton & Solid Relations, Greece for Lipton Linea: You will love your silhouette

NGO campaign

Oceana, Switzerland for Cut the Bait: It’s Time to Stop Overfishing Subsidies

PR on a shoestring

Chase Corp & Rogalski Grigoriu Public Relations, Romania for “What a fun time to be here!”

Public affairs

Dispensing Doctors Association & Weber Shandwick, UK for Saving Rural Medical Services

Public sector – joint winners

The Queensland Water Commission, Australia for Target 140: Transforming South East Queenslanders into world class water savers

U.S. Army & Weber Shandwick, USA for Dallas Grassroots Initiative

Publications

Finnair & Miltton, Finland for Departure 2093: Five Visions of the Future of Flying

Sponsorship

Holcim Serbia & Executive Group, Serbia for Sponsoring ‘The Dream House’: Holcim Builds its Corporate Brand in Serbia

Technology

T-Mobile UK & Brands2Life, UK for G Days: Launching the T-Mobile G1

Travel & Tourism

New Caledonia Tourism (Australia) & Horizon Communication Group, Australia for Positioning New Caledonia as the one of the best gourmet experiences outside of France

Creativity Award

Babiy Yar book & Pleon Talan, Ukraine for Babiy Yar book – launch campaign

Special Commendations

Corporate Communications

National Transplant Organisation & IKON SCS S.A., Greece for IKON SCS – National Transplant Organisation

Corporate Responsibility

Microsoft Italy & Edelman Italy, for SicuramenteWeb: surfing safely on the Web

Internal Communications

TEO LT, AB Group & Andriuskeviciute, Kuras and Partners (UAB “ZG34”), Lithuania for

TEO Project: “Save Resources and Change Yourself”

UN Nominees

The Japan Dairy Council & Dentsu Public Relations Inc., Japan for  Japan’s milk price problem: the 30-year challenge      

Eczacibasi, Turkey for Eczac?ba?? Personal Hygiene School Program

Microsoft Italy & Edelman Italy, for SicuramenteWeb: surfing safely on the Web

Turk Telekom & Bersay, Turkey for Save a Tree, Plant a Tree

Oceana, Switzerland for Cut the Bait: It’s Time to Stop Overfishing Subsidies

1 Comment

  1. Foarte tare. Chapeau Eliza.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close