Piata tranzactiilor online cu cardul va creste in acest an cu 30%, atingand un volum de 120-130 milioane euro – afirma ePayment.
Anul trecut, comertul electronic cu plata online prin card bancar a crescut cu 75% fata de 2008, ajungand la valoarea de 92,8 milioane de euro, conform datelor furnizate de RomCard. Numarul de tranzactii inregistrate in 2009 a fost de 1.246.130, de doua ori mai mare decat in 2008. In sistemul ePayment au fost procesate 1.108.500 de tranzactii, la un volum de 88 de milioane de euro.
In 2009, valoarea medie a unei tranzactii a fost de 79 de euro, similar cu cea inregistrata in 2007, dar in uşoara scadere fata de 2008, cand valoarea medie a fost de 85 de euro.
Ce mai spune ePayment:

„Comertul electronic a fost un domeniu mai putin afectat de criza şi continua sa ramana o industrie cu potential de creştere şi in anul urmator. Situatia economica nefavorabila a determinat companiile sa aleaga solutii mai eficiente, cu rezultate uşor de masurat şi care presupun costuri mai reduse, astfel incat multe dintre ele s-au indreptat catre online” , a explicat Carmen Sebe, CEO al GECAD ePayment.

Trimestrul al treilea s-a situat pe primul loc in ceea ce priveşte volumele tranzactionate, in timp ce in trimestrul al patrulea s-au inregistrat cele mai multe tranzactii. In ultimul trimestru s-au procesat peste 100.000 de tranzactii in fiecare luna. Dinamica tranzactiilor din acest ultim trimestru al anului este explicata de cumparaturile online facute cu ocazia sarbatorilor de iarna – in special in luna decembrie – şi de achizitionarea pachetelor de vacanta pentru sfarşitul anului – in special in perioada octombrie-noiembrie.

Produsele comercializate online pastreaza tendinta inregistrata in ultimii doi ani. Astfel, sectorul telecom a avut o pondere de 45% din numarul tranzactiilor procesate prin ePayment, urmat de turism cu 38%, servicii cu 10% si eTail cu 7%.

In ceea ce priveşte evolutia comertului electronic in 2010, ePayment estimeaza ca piata de tranzactii online cu cardul va creşte cu 30%, opinie sustinuta şi de reprezentantii Romcard, care apreciaza ca, la finalul anului, se poate atinge o valoare de 120-130 milioane de euro.
„Evolutia comertului electronic va fi influentata de mai multi factori, iar contextul economic general va avea un cuvant greu de spus. Tinand insa cont de faptul ca este o industrie relativ tanara, estimam creştere şi pentru anul viitor”, a declarat Marin Mitroi, director general al RomCard.
„Strategia noastra pe anul urmator vizeaza atat loializarea actualilor clienti, in conditiile unei piete care se maturizeaza şi unde, in mod firesc, apare şi concurenta, dar şi atragerea de noi jucatori, in special din mediul offline in online. Exista inca domenii cu potential de creştere pentru comertul electronic, cum ar fi plata utilitatilor, telecomul, turismul etc ”,  a mai adaugat Carmen Sebe.

2 Comments

  1. Daca ne luam dupa trend, observam o reducere a ratei de crestere a tranzactiilor prin card pt 2010, ceea ce nu mi se pare ok. Rata de crestere trebuia macar sa se mentina la nivelul celei din 2009 sau chiar sa creasca. Faptul ca se reduce nu da deloc bine. Mediul online nu se dezvolta cu toate ca apar noi jucatori pe piata. Trebuie facut ceva de a promova shoppingul online. O campanie ceva, de promovare la nivel national!!! Aviz celor implicati.
    Dupa cifrele astea…ma gandeam si eu sa incep ceva in online, dar dupa cum se vede…

  2. …volum sporit/ valoare pe tranzactie mai mica = mai multi utilizatori ai platii online cu cardul

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close