Marius Ghenea observa ieri ca Top Social Brands (companiile din Romania care sunt cele mai active in folosirea social media ca mediu de promovare si comunicare) este dominat covarsitor de multinationale.
De aici concluzia ca pentru a folosi blogurile, Facebook, Twitter samd  ca instrumente de marketing este nevoie sa ai forta financiara a unei corporatii cu venituri consistente.
Nu sunt de acord cu Marius si i-am si spus-o.

Inainte de bani, trebuie sa ai deschiderea mentala si, de ce nu, curajul pentru a experimenta, ca manager, Social Media.

Desigur este mult mai comod (si, uneori, mai putin riscant 🙂 sa folosesti exclusiv pentru promovare instrumente media vechi de o suta de ani . Insa in aceste vremuri, fie ca isi doreste, fie ca nu isi doreste, orice brand are o prezenta online, chiar daca managerii care il administreaza se feresc cu perseverenta de internet.
Un truism: consumatorul a devenit comunicator pentru ca are suficiente instrumente online rapide, accesibile si gratuite sa isi spuna parerea – pro sau contra – despre o marca de produse.

Seminarul de ieri a fost viu, s-au facut cateva anunturi interesante. Lucrurile se misca, iar bulgarele de zapada abia a inceput sa o ia la vale.

Top Social Brand Romania poate fost publicat de revista BIZ (paginile 42-43), iar despre discutiile de ieri puteti citi pe Twitter (hashtag socialbrands).

2 Comments

  1. Victor, cu siguranta nu iti trebuie fonduri ca sa folosesti bloguri, FB si Twitter. Nu stiu exact nuantele si contextele spuselor lui Marius, dar ma gandesc ca este vorba de altceva. Realitatea (confirmata de acest top) este ca daca vrei sa ai un brand puternic (de companie) in social media, trebuie sa ai deschidere la minte si la punga. Multinationalele au bugete de 10-50-100 de ori mai mari decat companiile romanesti, in cifre absolute. Normal ca au bugete pentru campanii, unele destepte, pentru media buying, evenimente si conferinte, oameni care sa petreaca multe ore in online, consultanti – unii buni, si multe altele. Si iata cum puncteaza decisiv in astfel de topuri…

  2. Viorel:

    As adauga expertiza de la headquarters plus “impinsul de la spate”: se intampla ca ordinul “intrati pe social media” sa vina de la centru si sa trebuiasca sa raportezi ce ai facut.
    De remarcat, asa cum spunea Tudor Galos, ca uneori filialele romanesti ale multinationalelor ajung sa faca lucruri mai consistente si mai inovative decat filiale din tari mult mai dezvoltate (si am cel putin 2 exemple in acest sens)

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close