„Ziariștii au uitat să fie ziariști, nu mai «trăiesc» meseria asta, le lipsește entuziasmul” – spune managerul/actionarul EVZ si Capital, Claudiu Serban.
Enuntul este evident o prostioara, ca multe altele debitate in articol de manageri din traditional media (cu o singura exceptie – de manager smart, pe care dati-mi voie sa nu o nominalizez).
Si e o prostioara nu pentru ca jurnalistii ar face cumva performanta in acest moment, ci pentru ca lipsa de performanta care li se imputa isi are originea de fapt in capul pestelui, conform proverbului romanesc.

As spune mai degraba ca managerii de presa au uitat sa fie manageri de presa. Sau nu se pricep.

In fine, un contraexemplu ar fi revista Biz. O vreme a trait in zona gri a presei romanesti si nu imi starnea niciun interes. Insa a intervenit o schimbare de management/actionariat.
Recent  mi-au cazut in mana cateva dintre ultimele exemplare. Surpriza! Este – zic eu – cea mai eleganta revista din peisajul media autohton. Coperte creative, adevarate lucrari de arta grafica care te duc cu gandul la revista-obiect, continut viu.

De pilda, revista Biz reuseste sa adune in studioul foto Top 15 manageri agentii de PR din Romania (incercati sa faceti asta si veti vedea ca este foarte greu, daca nu cvasi-imposibil).

Revista BIZ coperta manageri PR

Sau sa-i convinga sa se costumeze in fotbalisti si sa-i adune pe stadion pe unii dintre cei mai „scrobiti„ manageri de mari companii din Romania.

BIZ coperta manageri fotbalisti

(Acestea sunt coperte ceva mai vechi, dar sa le vedeti pe cele mai recente 🙂

Neparasind printul, Biz cauta sa fie creativa si in mediul online.
Din nou, vin cu un exemplu: workshop-ul  High Impact Friends, organizat saptamana viitoare la Amsterdam, care timp de doua zile ii va aseza la aceeasi masa de discutii pe manageri de companii importante si pe oameni din Social Media. Discutiile vor fi, conform traditiei, cu scantei dar finalul va fi util ambelor parti.

Stiu, poate ca acest post suna cumva laudativ. Insa imi plac oamenii/institutiile/managerii care nu se plang de lenea/blazarea propriilor angajati, ci cauta solutii cotrobaind prin propriul cap.

6 Comments

  1. Absolut de acord.:) De aia nici eu nu cred in moartea printului, ci in reinventarea lui. BIZ este un exemplu foarte bun. Thanks for sharing.

  2. Ai perfecta dreptate. Ziaristii ce entuziasm da mai aiba fara bani, fara timp, fara libertate de a scrie ce si cum simt ei.
    Iar Biz a fos o supriza placuta si pentru mine, ma bucur pentru ei ca au reusit.

  3. Si Seres spune lucruri traznite in acel articol, poate mai grav decat Serban: “Îmi doresc ca ziaristul să livreze pe online fotografia și informația imediat ce o obține. Acum se întâmplă invers, scrie materialul pentru print și, de obicei, n‑are chef sau uită să o mai dea și pe site”.

  4. Referitor la cei de la Biz, mie mi-a placut foarte mult campania outdoor. Unul din sloganuri era “suntem pe piata de cand mogul insemna o dinastie mongola. Very smart!

  5. Multumim pentru aprecieri. Mai avem multe de imbunatatit dar se pare ca suntem pe drumul cel bun:)
    Vrem sa demonstram ca jurnalistii n-au murit! Ca daca iti iubesti meseria, poti sa scrii cool despre afaceri si poti transforma, inclusiv in criza, o revista printata intr-o afacere de succes.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close