dreamstimefree_1242700Discutam zilele trecute cu un oficial al filialei locale a unei mari, mari companii si imi spunea ca e posibil sa plece sa lucreze la sediul central.
Cum de a fost remarcat romanul la headquarters?
S-a zbatut in ultimii ani – in ciuda neincrederii aproape generale – sa impuna online-ul in mix-ul local de comunicare al respectivei companii.
Si a facut-o cu pasiune, nu doar asa „hai sa avem si noi ceva pe digital”.

Daca mai adaugam si premiile internationale pe care agentiile romanesti le-au in ultimele saptamani pentru campanii online, tabloul incurajator se intregeste.

Cea mai noua stire in acest sens este ca Siemens Amazing Race, prima campanie digitala lansata de corporatia germana in Romania ar putea sa fie replicata, datorita succesului, si in alte tari europene.

„Campania aceasta creata in Romania a generat foarte mult interes in cadrul grupului Siemens. Exista tari precum Marea Britanie care doresc sa implementeze acest concept si, de ce nu, sa organizeze o astfel de competitie la nivel european”- spune Dan Santimbeanu, seful Corporate Communications Siemens SRL.

Timp de  5 zile de competitie, trei echipe de bloggeri (Nebuloasa (Oltea Zambori), Alex Radescu si Bobby Voicu – castigatorul competitiei) au parcurs un traseu de peste 1.700 de km prin 8 orase, în care au descoperit soluţii  de dezvoltare urbană aduse de compania Siemens in Romania.

Si acum sa vedem cifrele:

Conform monitorizării ZeList, in trei saptamani de campanie, peste 400.000 de utilizatori online i-au urmărit pe bloggerii inscrisi in competitia Siemens Amazing Race. Principalul instrument de social media folosit a fost reteaua de socializare Facebook, care a inregistrat o audienta de 150.000 de persoane.
Competitia Siemens Amazing Race a fost urmarita si in mediul offline prin intermediul transmisiunilor TV din tara. Reportajele difuzate au fost urmarite cumulat de aproape 1 milion de telespectatori.

„Audienta generala inregistrata de competitia Siemens Amazing Race a depasit asteptarile noastre initiale. Estimam ca aproximativ 1,5 milioane de romani au luat contact cu solutiile de dezvoltare sustenabila din marile oraşe ale Romaniei, datorita acestui proiect inovator de social media”, explica Dan Santimbreanu.

11 Comments

  1. Dupa cum stim cu totii, draga Victor, noi romanii am avut intotdeauna “minte de online”;).
    Doar ca ne mai trebuia recunoasterea internationala.
    🙂

  2. + perseverenta si seriozitate, as completa:)

  3. sunt multe campanii online facute in Romania care au ajuns exemplu de best practice la HQ. Foarte multe chiar, doar eu stiu de vreo 4 🙂

  4. Felicitari celor implicati in campanie pentru strategie si buzz-ul rezultat.

  5. 1200 la volan + un zbor timisoara-bucuresti. cu Tarom 🙂

  6. Ligia, daca ai timp, ar fi util sa ne dai cateva exemple in acest sens, aici la comentarii. Multumesc.

  7. Salut. Poti sa dai si niste link-uri la cifrele de mai sus, te rog? Spre ZeList si spre pagina de Facebook, caci eu nu am gasit-o cu search-ul lor. Multumesc.

  8. Salut, evaluarea proiectului a fost facuta de catre Siemens Romania, ei au intreaga situatie.

  9. N-avem online pentru atâta minte. Hai, să te văd cum dai “like” comentariului ăsta 😀

  10. Ca de obicei, vii aici si descurajezi oamenii, strici afaceri, ai un discurs anti-national. Cat crezi ca o sa te mai rabde poporul acesta, Iulian? Vadimule!

  11. Well, evaluare de PR, presupun. Caci nu am reusit sa gasesc nici acum pagina aia cu 150.000 de persoane audienta… De fapt, ce inseamna audienta in opinia specialistilor in evaluare de la Siemens?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close