Digital FactBook HyperActive

Investitiile in publicitatea digitala ar putea reprezenta 11% din totalul bugetelor media din acest an, atingand un nivel de 50 de milioane de euro – estimeaza Alex Vișa, managing partner al Agentiei HyperActiv.

HyperActive a lansat in aceasta dimineata studiul Digital FactBook (puteti sa-l descarcati de aici), o analiza cuprinzatoare a comunicarii in mediul digital.

Cateva cifre:

– In 2010, valoarea totala a pietei digital in Romania a fost intre 36-38 milioane de euro, conform estimarilor HyperActive care au luat in considerare cheltuielile media totale estimate pentru anul 2010, cheltuielile media de tip performance (Google, Yahoo.com, Facebook) – 24-25 milioane de euro, fee-urile platite agentiilor de digital locale (orice livrabile, altele decat cele de media: strategie, creatie, design, productie, social media, analytics, etc.) – 9-10 milioane euro si bugetele investite in mobile marketing – 2,5-3 milioane de euro.

– Bugetele alocate de companii pentru publicitatea online au crescut cu 36% anul trecut, comparativ cu 2009, pana la 24 mil. euro, ceea ce face ca pentru al doilea an consecutiv digitalul sa se mentina ca singurul canal media care inregistreaza o crestere a investitiilor in advertising.

– Companiile din domeniul Telecom sunt investitorii numarul 1 in advertisingul digital, atat in 2009, cat si in 2010, urmate de domeniul Bancar si Automotive.

„Pentru acest an ne asteptam la o crestere cu 20% a pietei de digital marketing din Romania si estimam ca investitiile in publicitatea digital vor reprezenta 11% din totalul bugetelor media, pana la 50 de milioane de euro”, mai spune Alex Visa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close