Puneti sa ne dati doua exemple de campanii de PR la nivel global care v-au placut in ultimii ani?

Lucram in Statele Unite pentru un operator mobil numit Metro PCS. Pentru lansarea serviciilor sale de date mobile 4G, echipa GolinHarris l-a convins pe rapperul Snoop Dogg sa isi schimbe numele in Snoop DoGGGG (4G). Mesajul a fost acela ca, fiind un tip foarte energic, Snoop Dogg trebuie sa aiba mai multe G-uri. Ideea a placut, poate fi concentrata intr-un tweet, ceea ce inseamna ca e buna.

Cealalta idee nu ne apartine, dar mi-a placut pentru ca este foarte simpla. Produsul de promovat in acest caz a fost un tip de branza englezeasca, Cheddar, a carei insusire de baza e ca trebuie sa stea la maturat timp de un an, inainte de a fi scoasa pe piata. Nicio noutate aici! Dar echipa de PR a decis sa porneasca tocmai de la acest enunt in proiectul online ”Cheddar Vision”.

Au montat o camera web care a transmis online, in permanenta, procesul de invechire a unei bucati de branza vreme de un an si au numit proiectul Cel mai plictisitor canal de web TV din lume – cheddarvision.tv. Oamenii au fost atrasi tocmai de asta – ca era vorba de ceva extrem de plictisitor – si au inceput sa se uite. Genial!

Matt Neale, presedintele International GolinHarris, prezent ieri la Bucuresti (sursa)

O alta structura pentru agentia de PR, bazata pe „selectia naturala”

In martie 2011, agentia Lowe PR se afilia la grupul international GollinHarris si trecea sub acest brand.
Dupa un an, GolinHarris Bucuresti isi modifica structura dupa care functioneaza o agentie de PR traditionala.
Nu mai merge automat pe vechime si segmentare ierarhica, ci pe talentul si aptitudinile relevate de testele pe care le-au dat toti angajatii.
Acest model, denumit generic g4, functioneaza deja in birourile GollinHarris din SUA, Marea Britanie si Suedia si acum si la Bucuresti.
Angajatii sunt impartiti in patru grupuri, conform oficialilor agentiei:

Strategii – analistii care inteleg evenimentele si fortele ce impacteaza viitorul si businessul clientului. Inarmati cu rezultatele celor mai noi cercetari, strategii sunt cei care descopera acele informatii cheie ce inspira campanii originale si de succes.

Creatorii – ganditorii indrazneti, care au acest talent de a genera intotdeauna alte si alte idei inovatoare, care fac diferenta. Ei sunt povestitori desavarsiti, care modeleaza si creeaza continut pentru a aduce ideile la viata.

Conectorii – experti in relationare, care conecteaza diversele tipuri de audiente, din ce in ce mai fragmentate, mai specializate. O comunitate unita indiferent de regiunea de pe glob unde se gasesc, ei sunt acei specialisti care stiu sa combine in mod eficient canalele media sociale cu cele traditionale.

• Aflati in centrul modelului g4, Catalistii sunt adevarati agenti ai schimbarii, care dirijeaza implementarea integrata, holistica a campaniilor. Ei coordoneaza toate microdisciplinele, interactioneaza cu celelalte 3 comunitati de specialisti si descopera oportunitati pentru a-i plasa pe clienti mereu cu un pas inainte.

“ Ne-am despartit de modelul agentiei traditionale, generaliste. Am inlocuit ierarhiile formale cu echipe de hiperspecialisti. Nu mai suntem execi si accounti, suntem ceea ce stim sa facem cel mai bine: suntem Strategi, Creatori, Catalisti sau Conectori, in functie de zona de excelenta a fiecaruia. Fiecare specialist este conectat in permanenta, online, la comunitatile globale carora le apartine, ceea ce inseamna o varietate practic nelimitata de solutii, raspunsuri, idei”, spune Hortensia Nastase, Managing Partner GolinHarris Bucuresti.

CREDIT: Catalin Abagiu 

Photoshoot Hortensia Nastase, Managing Director Lowe PR, Joi 9 Septembrie 2010, al cafeneaua Rooms de pe strada Mendeleev din Bucuresti.

The Bridge – Sa ne miscam rapid

Mi se pare interesanta si platforma pe care a construit-o si o foloseste GolinHarris – The Bridge -, un hub de comunicare multimedia, o platforma unica in industria globala de PR, pentru care  a primit deja titlul PR Innovation of the Year la PRWeek Awards 2012 – New York.

The Bridge este o retea de centre multimedia creata cu scopul de a facilita plasarea rapida a mesajelor in media traditionala dar mai ales digitala, identificarea oportunitatilor in timp real si implicarea influentatorilor din online si offline.
Fiecare Bridge este populat de o echipa mixta de specialisti, de la manageri de proiect la specialisti in media relations, de la experti in digital la producatori gata sa creeze instrumentele adecvate fiecarui moment, fiecarei povesti. Ei sunt inarmati cu instrumente de monitorizare si analiza, urmaresc informatii si conversatii, se ocupa de crearea si publicarea rapida a mesajelor cheie in numele clientilor GolinHarris, ceea ce asigura in permanenta acel avantaj al alergatorului de cursa lunga care este constient de oportunitatile pe termen scurt si va profita de ele pentru a impartasi povestea brandului.

Primul Bridge a fost lansat de GolinHarris in biroul din Silicon Valley, au urmat New York, Chicago, Londra, Stockholm, iar acum se inaugureaza Bridge-ul din Bucuresti, care va fi urmat indeaproape de cel din Beijing.

Cismarul nu are niciodata pantofi

Are rost ca o companie de PR sa isi lanseze un blog? Evident ca da, daca are ceva esential/interesant/substantial de comunicat si daca managementul are intelepciunea de a nu trasa angajatilor sarcini extra-jobs de genul „Scrie si tu ceva pe blog”.
M-a amuzat ca ieri Golin Harris Bucuresti a anuntat si relansarea blogului de companie. Daca intrati, o sa aveti ocazia sa vedeti primul blog corporate cu actualizare trimestriala Zâmbet din lume (12 martie, 31 ianuarie etc).
Copii, ori il inchideti, ori va ocupati de el Zâmbet

1 Comment

  1. multumim frumos, victor, pentru acest material. si pentru gandurile despre blog :))) ai mare dreptate si promitem sa fim mai cuminti 🙂 cu drag, hortensia

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close