Compania eResearch a a publicat astazi  studiul “Comunicarea dintre brand si consumator in social media” realizat in urma chestionarii a 886 de respondenti cu varste intre 16 si 49 de ani, esantion considerat reprezentativ pentru populatia de utilizatori de internet a Romaniei din mediul urban.

Preferintele pentru prezenta marcilor in Social Media arata astfel in viziunea eResearch:

Branduri in social media eResearch Corp

eResearch  adauga  si o segmentare pe patru tipologii majore de consumatori de retele sociale:

”Utilizatorii Cuminti (22%) sunt categoria cea mai putin activa. In cercul lor de prieteni virtuali se afla numai persoane bine cunoscute, apropiate si in viata reala. Rolul lor intr-o retea este acela de “gate keepers”, care vad informatia, o recepteaza si rareori o distribuie si altor persoane.

Consumatorii de Povesti (26%) sunt utilizatori ceva mai activi decat cei Cuminti. In lista lor de contacte sunt apropiati, dar si persoane pe care le-au cunoscut in contexte mai largi, formand un cerc social de 50-100 de prieteni. Devoreaza informatii postate de alti useri, eticheteaza poze si posteaza videoclipuri pe pagina lor de profil. Consumatorul de Povesti este un “seeker” activ de informatie, nu creeaza continut propriu dar va publica un continut creat de marca.

Cameleonii (29%) sunt activi, destul de numerosi si utilizeaza, de regula, mai multe retele sociale, avand intre 100 si 300 de prieteni virtuali. Pe langa updateurile de profil, adauga si comentarii la diferite topicuri, fac sharing de linkuri sau creaza  continut propriu, acceseaza ocazional aplicatii si se autopromoveaza. Cameleonii nu sunt reticenti in a adauga persoane pe care nu le cunosc in lista de contacte.

Expertii (23%) sunt cea mai activa categorie de utilizatori de retele sociale. In lista acestora vom gasi mai mult de 300 de prieteni in social media. Petrec mult timp in retea: se logheaza de mai multe ori pe zi sau lasa site-ul deschis, ultizeaza des aplicatii, experiementeaza, comunica mult. Creeaza continut propriu si filtreaza continutul pe care ceilalti il distribuie. Din perspectiva marcilor, acestia au potential de a deveni “trend-setters”.

Din punct de vedere socio-demografic, Cameleonii si Expertii sunt mai degraba femei tinere: 56%  fata de 44% barbati, cu varste cuprinse intre 21-35 de ani.
Utilizatorii reticenti si mai putin activi in retelele sociale, Consumatorii de Povesti si Utilizatorii Cuminti,  sunt preponderent femei tinere cu varste intre 16-25 de ani. Consumatori de Povesti sunt si persoanele cu varste adulte, 31-35 de ani, care utilizeaza retelele sociale de putin timp si traverseaza o perioada initiatica.

Ce vor consumatorii de la branduri, in social media?

Profilul unei marci de incredere in retelele sociale include, in opinia celor mai multi respondenti, atribute precum seriozitate, atentie la nevoile consumatorului si modernitate. Un aspect important este si comunicarea constanta a marcii in retea. Printre marcile cele mai puternice in retelele sociale, mentionate de respondenti, se numara Coca-Cola, Nokia, Samsung, Apple, Orange, Vodafone si BMW.

46% dintre respondenti nu scriu niciodata pe peretele contului personal experientele pe care le-au avut cu o anumita marca, iar 44% afirma ca nu posteaza informatii pe peretele marcilor. Doar 4% dintre respondenti sunt “deschisi” in relatia cu marcile, in sensul ca posteaza  zilnic pe wall informatii legate de experienta cu marcile. In aceasta categorie se regasesc mai degraba utilizatorii Experti, comparativ cu celelalte segmente.16% dintre  utilizatori citesc zilnic postarile marcilor  fara a scrie comentarii.

52% dintre persoanele care au raspuns la studiu declara ca utilizarea retelei sociale este o sursa de divertisment si deconectare. Jocurile in retele sociale nu sunt atractive pentru toti utilizatorii. Doar 27% din esantion acceseaza retelele sociale pentru a se juca.

Este bine pentru branduri sa comunice consumatorilor in mediile cu care acestia sunt cat mai familiarizati. Facebook si Youtube sunt in continuare retele privilegiate de utilizatorii. 35% dintre userii acorda intre 30-60 de minute navigarii la o sesiune in Facebook, iar pentru reteaua YouTube, 36% dintre respondenti petrec in medie, la o accesare, 30-60 de minute. Sesiunea de accesare pentru LinkedIn, Hi5, TPU, Neogen, Google+ si pentru alte retele sociale este, pentru cei mai multi dintre useri, mai scurta de 30 de minute.

Studiul eResearch a fost realizat pe 886 de respondenti cu varste intre 16 si 49 de ani si este reprezentativ pentru populatia de utilizatori de internet a Romaniei din mediul urban. Mai multe informatii despre companie gasiti pe www.eresearch.ro si pe www.facebook.com/eResearch.” 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close