Închide

Ce vrei să cauți?

Media Fact Book 2013: Piața de media va scădea și în 2013

Agenția de media Initiative a lansat  astăzi  tradiționala analiză Media Fact Book 2013, ajunsă la ediția a șaptesprezecea.
Previziunile nu sunt tocmai optimiste.
Întreg studiul Media Fact Book 2013 poate fi descărcat de aici.

Câteva date esențiale, relevate de analiză:

  • Potrivit rezultatelor Media Fact Book, piața românească de media a înregistrat în 2012 o scădere de 2%, exact cum s-a întâmplat și în anul 2011.
    Toate canalele au fost afectate de această scădere, dar presa scrisa cel mai mult, scăzând cu 10% față de 2011. Radio a scăzut cu 8%, OOH cu 5% iar TV cu 4 %.
    Online este singurul canal în creștere, atingând o cotă de piață de 14%, al doilea după TV, mai ales cu ajutorul volumelor investite în Facebook și SEM.
  • Cel mai mare volum de investiții de publicitate este deținut de segmentul serviciilor de comunicații mobile, iar cea mai semnificativă creștere fata de anul anterior a cunoscut-o segmentul Cosmetice si Igiena personală, care ocupă locul imediat următor după telecomunicatiile mobile in termeni de volum.
  • Pentru 2013, echipa Initiative estimează că piața de media va continua să scadă cu 2-3%.
  • Digital Media se va concentra destul de mult pe conținut, targetând consumatorii în bună parte prin intermediul Social Media.

Ne așteptăm ca anul acesta TV-ul să scadă, ajungând la o cotă de piața de 62%, față de 64% cât avea în 2012. Presa scrisă și Radio vor continua să dezvolte proiecte integrate, cu o componentă puternică de digital, social și mobile, încercând să exploateze noi modalități de a-și securiza veniturile și fideliza consumatorii. Digital este în continuare pe un trend crescător, alimentat în mod special de creșterile în zona de performance media, împreună cu  display advertising, ce oferă în continuare brandurilor posibilitatea unei prezențe digitale de impact ,  spune Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative.

Articole populare Ultima luna

Adaugă comentariu