Săptămâna aceasta, Radu Georgescu, probabil cel mai respectat investitor în IT din România, scria:
Social Media: Facebook a declansat bula in varful careia ne aflam, Facebook va provoca si spargerea acestei bule. Deja caderea se vede venind, deja lumea (a se citi investitorii) nu mai are incredere in modelul de business al lui Facebook si, prin extrapolare, in businessurile social media.
Radu Georgescu cunoaște foarte bine, de la sursă, mediul internațional de investiții în IT și se poate ca pe termen lung sa aibă dreptate.
Pe termen scurt însă veniturile Facebook au crescut în trimestrul doi cu 53% față de aceeași perioadă din 2012, la 1,81 miliarde de dolari.
Veniturile din reclamă au sporit cu 61%.
Profitul net (GAAP) a fost în T2 2013 de 333 milioane dolari, față de o pierdere de 157 milioane dolari în T2 2012.
După anunțarea rezultatelor, acțiunile Facebook au înregistrat un salt de 30%. „We were wrong” – spune un broker care sugerase înainte de anunțarea rezultatelor un preț inferior.
Facebook mai spune că numărul de utilizatori activi pe lună a atins la 30 iunie 1,15 miliarde (plus 21%) față de anul trecut. Nu avem cum să verificăm, trebuie să îi credem pe cavânt.
Aș zice să luăm toate aceste rezultate, bune, fără îndoială, și bazate pe explozia utilizării smartphone-urilor cu o oarece doză de rezervă în așteptare.
Vă aduceți aminte ce s-a întâmplat la listarea acestei cele mai mari rețele sociale, nu?
Later edit: Radu Georgescu a completat cu o explicație de nuanță discuția pe subiect (unde altundeva s-a dus respectiva discuție decât pe Facebook? 🙂 :
1 comentariu Adaugă comentariu
Odata cu listarea la bursa, bula Facebook s-a dezumflat. Acum creste din nou, dar mai incet. Nu au reusit sa convinga cu Facebook Home si trebuie sa gaseasca altceva pentru a ii atrage pe utilizatorii de smartphone. Poate Instagram cu recunoasterea obiectelor si persoanelor? techcrunch.com/2013/07/07/instagram-is-listening/