Criza economică (în fapt, întoarcerea la adevărul sănătos „cât produci, atât poți să consumi, nimic mai mult), ne determină să găsim soluții de a cheltui mai puțin, de a ne administra mai bine resursele, de a colabora cu alții în acest scop. Inclusiv în vacanțe.

Iar unele rețele sociale (da, există multe altele decât Facebook, Twitter sau LinkedIn – la care ne gândim automat) vin cu rezolvări.
A apărut astfel conceptul de Social Travelling. Definit în urmă cu 10 ani, cunoaște o dezvoltare explozivă, mai ales în rândul tinerilor, mai puțin dispuși să înghită pe nemestecate tot ce le oferă agențiile de turism și care au în general bani puțini.

Câteva exemple de rețele sociale (în afară de cele supercunoscute de rating turistic) ne vor ajuta să înțelegem mai bine cum funcționează Social Travelling:

BlaBlaCar. Serviciu de transport social cu 3 milioane de utilizatori. A pornit din Franța și s-a extins apoi și în alte țări europene. Pleci cu mașina proprie într-un anumit oraș și ai locuri libere? Plasezi oferta pe BlaBlaCar și aștepți doritori.
Cofondatorul BlaBlaCar Nicolas Bursson va fi unul dintre vorbitorii la NEXT Service Design 2013 (în Berlin, în septembrie), alături de Stephan Augustin, Industrial Designer la BMW.

VoulezVousDîner. Cei cărora le place să gătească postează fotografii și descrierea felurilor de mâncare pe care le pregătesc și le servesc turiștilor în propriile case.
De cealaltă parte, cei care călătoresc și vor altă experiență decât cea a restaurantelor (mai schimbi o vorbă, te mai împrietenești, mai afli lucruri) caută astfel de oferte în orașul în care vor ajunge, discută online cu bucătarul (data, câte persoane etc) și plătesc pe o platformă securizată.
Monetizarea VoulezVousDîner vine din taxele plătite de cei care postează oferte.

Easynest. Pentru cei care călătoresc singuri. Nu vrei să stai la un hostel inconfortabil dar nici nu îți permiți să plătești prețul unei camere duble la un hotel decent. Soluția: te înscrii pe EasyNest și cauți o persoană compatibilă cu care să împarți camera și costurile.

Ceva mai cunoscut în România este serviciul CouchSurfing. Adună oferte și cereri de cazare pentru turiști în locuințe obișnuite.
Anul trecut a intermediat peste 10 milioane de astfel de tranzacții.

Dacă ai folosit vreun site de social travelling, poate ne spui si noua – la comentarii – care a fost acesta și dacă merită.

4 Comments

  1. Si sa nu uitam de Airbnb! Eu l-am folosit de curand si urmeaza sa scriu despre experienta. A fost totul fara probleme.

  2. Andra, cand scrii, poate lasi un link aici. Va fi folositor si altora.

  3. Inca mi-e frica de servicii de acest gen, dar la un moment dat o sa ma risc 🙂

    Toti oamenii care au incercat chestii de genul “couch surfing” pe care-o stiu s-au intors foarte fericiti din vacante.

    Din cand in cand trebuie sa faci lucruri care te sperie 🙂 o viata avem.

  4. AirBNB e genial și merită folosit cel puțin o dată – să vezi cum e! apoi îl vei folosi recurent, că-i addictive!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close