Pentru prima dată în ultimii 13 ani, Coca-Cola încetează să mai fie cel mai valoros brand din lume – conform studiului Best Global Brands realizat de Interbrand Corp.
A fost dată jos de pe locul întâi mondial de către Apple, care devine anul acesta cea mai valoroasă marcă din lume – 98 miliarde de dolari, cu 28% mai mult decât în 2012.
Și umilința pentru Coca-Cola nu s-a terminat aici: de pe locul întâi a picat direct pe locul trei, pentru că pe locul doi în clasamentul mondial a urcat Google, brand care valorează 93 de miliarde de dolari, cu 34% mai mult decât anul trecut.

Brandul Coca-Cola face acum cu 19 miliarde $ mai puțin decât Apple și cu 14 miliarde decât Google.

Să comparăm Top 10 branduri 2013:

…cu Top 10 branduri, de acum cinci ani, în 2008:

Câteva concluzii rapide:

  • Avem un singur brand auto prezent în top, Toyota, care a coborât însă de pe locul 6 pe 10. E posibil să îi sufle în ceafă Mercedez-Benz și BMW aflate constant în ultimii doi ani pe locurile 11 și 12.
  • Nokia a fost înlocuită cu Samsung (și, prin consecință, Europa nu mai are vreo marcă în Top 10)
  • Companiile IT „bătrâne” coboară fără excepție în clasament: IBM de pe 2 pe 4, Microsoft de pe 3 pe 5, Intel de pe 7 pe 9
  • Google a urcat de pe locul 10  pe 2, iar Apple de pe 24 pe locul 1 (în 2008, iPhone era abia lansat de cîteva luni)

Clasamentul celor mai valoroase 100 branduri din lume pe 2013 este aici, iar cel din 2008, aici.

Best Global Brands ia în calcul performanțele financiare, influența și capacitatea de a obține profit în viitor. Dintre condițiile pe care trebuie să le îndeplinească companiile sunt și acelea de a fi prezente pe trei continente iar cel puțin 30% din cifra de afaceri să fie obținută în afara țării de baștină.

4 Comments

  1. Drum bun Cola, bine ai venit Apple 🙂

  2. Totusi, Disney a picat doar pe 14. Ma asteptam la mai mult :p

  3. Si cel mai probabil ca va cadea si mai mult in urmatorii ani celebrul brand Coca-Cola.

  4. Cola scade ca tot promovam ce inseamna produsele bio si cum licoarea maro face rau bla bla. Insa se pare ce inseamna brand puternic si bine construit rezista- ca si fixativul acela, de altfel o alta marca buna.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close