78% dintre companiile româneşti folosesc reţelele sociale pentru promovarea companiei, iar mai mult de jumătate dintre companii utilizează marketingul pe reţelele de socializare de 1-3 ani.
Aproape jumătate dintre aceste companii au o frecvenţă zilnică a postărilor şi consideră că utilitatea reţelelor de socializare pentru companie va creşte în viitorul apropiat.
Cele mai utilizate reţele sunt Facebook cu 93% rată de utilizare, YouTube cu 43% şi LinkedIn cu 43%, conform studiului EY România – Social media şi mediul de afaceri românesc*.
Studiul analizează răspunsurile a 173 de reprezentanţi ai unor companii româneşti din diverse industrii cu privire la modul în care abordează marketing-ul prin intermediul reţelelor de socializare şi impactul pe care acesta îl are în prezent în activitatea lor.
Chestionarul a fost aplicat în perioada 22 august – 10 octombrie 2013, iar 79% dintre respondenţi sunt reprezentanţi ai unor companii cu venituri anuale care depăşesc 10 mil EUR.
Pentru a se promova în social media, 39% dintre companiile româneşti respondente au deja un departament special pentru comunicarea prin social media, deoarece consideră în proporţie de 83% reţelele sociale ca fiind o modalitate foarte rapidă şi eficientă de a prezenta noile produse şi servicii.
Faptul că 78% dintre respondenţi utilizează reţelele de socializare pentru promovarea companiei arată un nivel mare de conştientizare a potenţialului acestor canale de comunicare şi a favorabilităţii pe care o poate genera pentru produsele/serviciile companiei. Totuşi acest nivel se situează sub cel la nivel mondial, care se apropie de 100%.
Dacă Facebook-ul este utilizat de 93% dintre respondenţi, Twitter are o rată de utilizare de 26%, în timp ce LinkedIn marchează o rată de utilizare de 41% în România.
Majoritatea respondenţilor alocă pentru marketingul pe social media între 1-5 ore, în timp ce 30% alocă peste 10 ore în fiecare săptămână. Frecvenţa postării variază şi ea, cu 49% dintre respondenţi postând zilnic, 15% o dată la 2-3 zile, 21% săptămânal, iar 15% lunar sau o dată la câteva luni.
Scopurile cele mai des întâlnite în utilizarea reţelelor de socializare sunt comunicarea de brand, în proporţie de 87%, şi marketing/vânzări, în proporţie de 85% dintre respondenţi. Reţelele sociale sunt utilizate şi pentru recrutare, networking, analiză competitivă şi cercetare, dar într-o măsură mai mică.
“Sondajul nostru indică faptul că organizaţiile româneşti se îndreaptă în direcţia bună, dar conştientizarea importanţei social media se aşteaptă să fie dublată de acţiuni în acest sens.
Se observă o distanţă între cei 83% care consideră marketingul pe reţelele de socializare ca fiind eficient şi care consideră prezenţa în social media un avantaj competitiv şi cei 78% care utilizează aceste reţele pentru promovarea companiei”, spune Elena Badea, Director de Marketing, EY România.Companiile multinaţionale sunt cele mai avansate în utilizarea social media, pentru că au înţeles faptul că generaţia Y devine din ce în ce mai relevantă pentru business, ca potenţiali consumatori sau angajaţi.”
Puteți descărca informațiile de aici: Studiu EY Romania_Impactul social media_31 Oct13
*Studiul EY Social media şi mediul de afaceri românesc analizează răspunsurile a 173 de reprezentanţi ai unor companii active în România în diverse industrii cu privire la modul în care abordează marketing-ul prin intermediul reţelelor de socializare şi impactul pe care acesta îl are în prezent în activitatea lor. Chestionarul a fost aplicat în perioada 22 august – 10 octombrie 2013. 68% dintre companii sunt de tip B2B, iar 29% B2C. 21% dintre companii au venituri de până 10 mil EUR, 39% între 10-50 mil EUR, iar 40% peste 50 mil EUR.