Prin 2009, când Manafu organiza Webclub-ul din strada Ceasornicului, unde veneau o groază de VIP-uri din industria online, am întrebat odată care este definiția viralului video:
„Toată lumea vorbește de viral video, dar de la ce număr de vizionări/unitatea de timp putem spune că un clip a devenit viral?”.
În sală s-a lăsat liniștea.
Doar Bogdana Butnar a îndrăznit să spună o cifră (nu mai știu exact cât).
Ceața privind definirea viralelor s-a menținut.
Am văzut destule componente video din campanii de promovare declarate cu aplomb drept „virale”, deși la 1500- 3000 de vizualizări într-o săptămâna, cred ca nu este cazul.
Clipul „Istoria muzicii ușoare românești”, preluat acum de o mulțime de bloguri și site-uri (eu am dat de el la Vali Petcu), a strâns în 48 de ore (3-5 octombrie) peste 156.000 de vizualizări (probabil că sunt mai multe, contorul Youtube se actualizează cu oarece întârziere).
Putem lua acest clip ca etalon pentru a stabili ce este/nu este un viral în România?
2 comentarii Adaugă comentariu
Nu, pentru că doza de haș face 200 + mii în 48 de ore.
Dar apoi se plafonează.
Clipul ăsta după o săptămână o să facă 500 de mii. D-aia e viral.
@Ariel Constantinof: Doza de haș e deja o institutie cu vechime. O adevarat televiziune online cu un public bine segmentat.