Astăzi, utilizatorul petrece prea mult timp căutând documente și informații, rămânându-i prea puțin timp să își facă treaba.
În viitor, un angajat va putea să vadă informațiile dintr-o întâlnire anterioară într-un mod clar și repopulate cu notițe, chart-uri și prezentări.
Datele adiționale vor fi automat colectate din surse publice și private în funcție de context, filtrate, analizate și prezentate într-un mod inteligent pentru dispozitivul și ecranul folosit – spune Tudor Galoș, Consumer Marketing Executive Devices Category Lead Microsoft România, unul dintre vorbitorii la conferința Future of Media care va avea loc, poimâine, 5 decembrie, la JW Marriott.
Un mini-interviu cu Tudor în pregătirea evenimentului:
V.K: Ești unul dintre puținii manageri din România care activează constant ca blogger și care are, totodată, o prezență consistentă pe rețelele sociale. Marea majoritate a managerilor sunt reticenți față de aceste activități, din diverse motive: teama de a se expune, lipsa de timp etc.
Ce avantaje aduce pentru un manager conversația purtată în Social Media?
Tudor Galoș: Am fost în ultima zi a evenimentului SMS Snow Camp, la invitația Martei Ușurelu, și am avut ocazia ca înainte de dezbaterea la care am luat parte să particip la un scurt curs de Networking.
Despre asta este vorba în Social Media în primul rând: networking. Networking de masă, dacă putem spune așa.
Dacă „faci” (este puțin forțat să spui că faci Social Media) corect, rezultatele nu întârzie să apară. Social Media poate fi privită ca o unealtă excelentă de marketing. O unealtă cu două tăișuri, în care bineînțeles că te poți și tăia. Și până nu te tai nu înveți puterea pe care această unealtă o are. Logic că m-am tăiat, că m-am expus, că am fost „atacat” (există mulți viteji care la adăpostul anonimatului proliferează tâmpenii), însă din toate aceste experiențe am învățat și am obținut rezultate din acțiunile în Social Media, atât ca individ cât și ca parte a unei organizații.
Ca beneficii, în primul rând cunoști oameni. Mulți oameni, oameni frumoși, oameni urâți, oameni deștepți, oameni proști, oameni onești, oameni mai puțin onești. Oameni cu care poți empatiza, oameni cu care nu poți empatiza. Oameni pe care îi ajuți, oameni care te ajută. Oameni care rezonează la lucrurile pe care le spui și care le transmit mai departe, oameni care nu rezonează la ce spui și fie ignoră, fie dau feedback negativ.
Îți formezi practic o „rețea” de oameni cu care interacționezi, cu care colaborezi, cu care dezvolți idei. Depinde doar de tine ce rețea îți faci sau în ce rețea intri.
În al doilea rând Social Media te expune, da. Dar dacă ești un om sincer, un om inteligent, un om frumos (frumos din toate punctele de vedere) acest lucru se va vedea. Și îți va fi foarte benefic.
Dacă minți, ești prost, faci tâmpenii însă se va vedea de zece ori mai repede. Tâmpenia ta se va propaga cu o viteză năucitoare. Deci da, trebuie să ai grijă la fiecare lucru pe care îl comunici, la fiecare Enter pe care îl apeși. Căci s-ar putea să fie Enter-ul care îți distruge imaginea.
În al treilea rând, „umanizezi” compania pe care o reprezinți. Ajuți, răspunzi la nelămuriri, direcționezi oamenii către resursele potrivite. Ajuți. Ajutând (când poți, bineînțeles), faci bine. Făcând bine, ai un impact pozitiv – și pentru tine, și pentru compania pe care o reprezinți. Lucru care pe termen lung ajută la brand awareness, brand impact.
Închei insistând pe sintagma de „termen lung”. Social Media nu este o campanie, Social Media este un commitment. Commitment de timp și investiție. Commitment că nu te lași dacă după o lună nu „simți” rezultate.
Social Media poate fi asemuită unui bulgăre de zăpadă care pe măsură ce o ia la vale crește, crește, crește. Însă drumul său ia ani. Răbdarea este esențială în Social Media, dar și focusul și commitment-ul.
V.K.: Piața Media din România are elemente atipice față de restul Europei: hipertrofia televiziunilor, disparitia mai accelerată a presei tiparite, o blogosferă mai dinamică.
Cum crezi ca va evolua Media din România în următorii 5 ani?
Tudor Galoș: Media din România se va alinia la media din afară și va adopta rapid noile modele.
În primul rând discutăm despre mobility. Când spunem mobility spunem device-uri pe care le folosim în funcție de context. Însă pe viitor tehnologia va avea puterea de a se transforma odată cu utilizatorul – de exemplu, interfețele naturale de utilizare se vor adapta la locația și la contextul utilizatorului. Direcția sa, viteza, unde și când se va opri vor oferi indicii despre ceea ce el urmează să facă, permițând tehnologiei să anticipeze nevoile sale. Noțiunea în sine de instalare a aplicației va deveni istorie odată cu adaptarea căutării în direcția oferirii de cunoștințe corecte la momentul corect în funcție de context.
În al doilea rând, căutarea va deveni orientată pe acțiune. În ziua de astăzi utilizatorul petrece prea mult timp căutând documente și informații, lăsându-i prea puțin timp să își facă treaba.
Pe viitor utilizatorii se vor muta de la căutare la acțiune, folosind interfețe de utilizare naturală, cum ar fi touch, voce și gesturi, permițându-le să se concentreze pentru a-și termina treaba.
De exemplu, în viitor un angajat va putea să vadă informațiile dintr-o întâlnire anterioară într-un mod clar și repopulate cu notițe, chart-uri și prezentări. Datele adiționale vor fi automat colectate din surse publice și private în funcție de context, filtrate, analizate și prezentate într-un mod inteligent pentru dispozitivul și ecranul folosit. Odată cu explozia de informație digitală, sistemele vor face mai multă analiză prezentând cunoștințe „distilate” pentru ca utilizatorii să își poată face treaba.
În al treilea rând, interfețele cu utilizatorii evoluează către interfețe naturale ce creează mai multe interacțiuni umane – dispozitive cu touch, Kinect, recunoașterea vocii, recunoaștere vizuală. Întreaga industrie de entertainment se va schimba pentru a oferi opțiuni de explorare, deoarece ecranele și conținutul vor fi conectate. Faci pauză la un film și totul pe ecran devine interactiv – afli în ce filme au mai jucat personajele din scena de pe ecran la care ai făcut pauză, poți comanda o pereche de ochelari exact ca cei pe care actrița îi poartă – pe dimensiunea și lentilele potrivite prietenei tale. Faci click pe hotelul din spate pentru a afla dacă are camere libere și dacă prietenii tăi au mai stat acolo și au sau nu recomandări. Totul devine interactiv, chiar și reclamele.