gfkObserv că de la începutul acestui an s-au înmulțit pe site-uri bannerele care „aleargă” pe ecran și sunt imposibil de închis. Sau care reapar și după vreo trei click-uri de close.  

GfK România a realizat un studiu despre impactul reclamelor online în online românesc, pe un eșantion relativ mic, dar cu concluzii care pot fi totuși luate în considerare:

28% dintre cei chestionaţi spun că, deşi nu deschid reclamele online, sunt influenţaţi de mesajul transmis de ele.

Aproape trei sferturi (73%) cred că sunt prea multe reclame în spaţiul virtual, iar 58% le consideră sâcâietoare.

Cu toate acestea, un sfert dintre cei chestionaţi declară că le plac reclamele, iar 15% chiar că au încredere în mesajele promovate prin intermediul lor.

Companiile considerate cele mai potrivite să comunice online prin reclame de către mai bine de 70% dintre respondenţi provin din domenii precum turism şi vacanţe, divertisment, retail şi electronice sau electrocasnice.
La polul opus, produsele pentru bebeluşi, băuturile alcoolice şi nealcoolice, suplimentele nutritive, mâncarea şi accesoriile pentru animale de companie sau partidele politice se numără printre cele mai puţin potrivite pentru acest gen de promovare (cu procente de sub 30%).

Studiul a fost realizat online, pe un eşantion de 524 persoane utilizatoare de Internet din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 15 şi 54 ani.

4 Comments

  1. 524 respondenti –> insuficienti pentru a fi reprezentativi.

    Mai interesant decat “15% au incredere …” mi se pare “28% sunt influentati desi nu le deschid …”

  2. cu tot respectul pentru GfK dar și eu am dubii legate de eșantion dar în fine. aș putea veda undeva mai multe date și/sau info despre rezultate și metodologie? la ei pe site cea mai recentă informație este din 10 decembrie. anul trecut ):-

  3. @Alin: Nu am mai multe info in afara de cele postate.

  4. @Alex: Multi dintre clienti inca nu sunt convinsi ca simpla afisare a bannerului aduce servicii, daca acesta contine informatie relevanta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close