Agenția WeBuzz și compania de cercetare online eResearch au realizat în toamna trecută un studiu privind utilizarea Social Media în mediul urban din România, pe un eșantion de 1000 de intervievați cu vârsta între 14-49 de ani.
Studiul „State of Social Media in Romania” a coroborat și informații furnizate de zelist.ro, facebrands.ro, trilulilu.ro.

status of social media in romania brands

Câteva concluzii:

Facebook este utilizată zilnic de 83% dintre cei care o accesează.
Youtube este utilizat zilnic de 40% dintre respondenţii care o accesează iar 23% o accesează cel puţin de 2-3 ori pe săptămâna.
25% dintre respondenţi declara că utilizează Google + zilnic, 15% de 2-3 ori pe săptămâna , 15% o dată pe săptămâna iar 12%, de 2-3 ori pe lună.

Facebook este singura reţea socială în cazul căreia aproape 20% dintre respondenţi declară că petrec mai mult de 120 de minute la o singură logare.
Este notabil faptul că în cazul LinkedIn majoritatea logărilor ( 61% ) durează sub 30 de minute.
Cele mai lungi durate de logare sunt pezente în cazul celor între 14 şi 26 de ani.
Din totalul celor care petrec mai mult de 2 ore în Social Media, 52% au sub 26 de ani.

Intervalele orare în care majoritatea respondenţilor accesează reţelele sociale sunt 19:00-23:00 şi 10:00-14:00. Aceste accesări au loc în special de acasă (80% – zilnic), de la serviciu (27% – zilnic) şi de pe drum, via mobile devices, în mijloacele de transport (14% zilnic).

Dintre cele mai comune activităţi desfăşurate zilnic în Social Media respondenţii menţionează: Citesc ce scriu alte persoane – 42%; Caut ştiri şi informaţii noi – 41%; Mă uit la fotografiile filmele publicate de alte persoane – 36%; Jocuri – 22%, Caut oferte de angajare – 30%, Interacţionez cu paginile brandurilor prezente online – 30%.

Principalele nemulţumiri ale respondenților faţă de brandurile cu care sunt deja conectaţi sunt că nu comunică informaţie suficientă şi/sau relevantă (48%) şi că au prea multă publicitate (45%).
În ordine descrescătoare, mai sunt menţionate faptul că brandurile nu acordă reduceri celor din grupul de fani, nu organizează concursuri, nu publică informaţii referitoare la produsele / serviciile care urmează să fie lansate, nu oferă ajutor în privința  problemelor apărute la produsele/ serviciile pe care le-au achiziţionat şi care aparţin brandului.
Atunci când au ocazia de a participa la concursuri, cea mai mare pondere în decizia de a participa o are tipul premiului care poate fi câştigat, urmat de valoarea acestuia şi subiectul concursului.

Și un infografic care sintetizează rezultatele studiului State of Social Media in Romania:

social-media-in-romania_2013 1

Sursa: WeBuzz

5 Comments

  1. Ar fi trebuit folosit un eşantion mai mare de o mie de persoane. Se pare că au avut noroc să nimerească mai mulţi utilizatori de G+ (mă refer la 28%) dar nu se spune câţi români folosesc G+…
    Trilulilu nu mi se pare “Social Network”, este doar o “bancă” de entertainment, la fel ca youtube, numai că trilulilu e folosit şi pentru fişierele audio care nu se găsesc pe youtube.
    Altfel, interesant 🙂

  2. stiti ceva de weblog.ro? A dat ortul popii sau e vandut cuiva?

  3. La un astfel de studiu trebuie sa participe mai mult de 1000 de persoane pentru a fi cat de cat credibil…

  4. interesant. instagram depaseste twitter imediat.

  5. De fiecare data cand dau peste un studiu pe social media facut pe Romania “imi falfaie urechile” de incantare. Da, ne-am fi dorit un studiu pe un esantion mai mare dar cred ca inca mai este pana acolo. Important este ca icep sa fie tot mai multe. Multumim pentru informatii;)

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close