Să-i determini pe propriii consumatori să te promoveze gratis, de plăcere – aceasta este abilitatea cea mai prețioasă pentru o companie în timpurile Social Media.
Dacă PR-ul/Marketingul unui companii nu sunt în stare să facă asta din când în când, mai au mult de învățat.
Aseară, tot wall-ul meu Facebook era potopit de clipuri de un minut cu istorii personale pe această rețea socială. Muzică emo de film și un montaj simplu cu pozele tale care au primit cele mai multe like-uri au făcut din aplicația Facebook (click, dacă nu ai văzut cum funcționează) una virală.

look back facebook

Am văzut pentru prima dată acest acest tip de montaj (cu fotografii relevante despre viața personală) proiectat, acum mulți ani, la o nuntă.
Poze cu mirii de la primul an de viață, la momentul primei zile de școală, din vacanță la mare etc, ilustrat cu o melodie languroasă.
Socrii și invitații au lăcrimat nițel iar valul de simpatie pentru tinerii căsătoriți a fost imens. Ceea ce a făcut și Facebook ieri, cu Look Back.
A intrat în viața a milioane de români și e greu să o scoți de acolo.

Sunt  2.000.000.000 de oameni conectați la Internet din 7.000.000.000 câți numără planeta. În următorii zece ani, alți 3.000.000.000 vor fi online.
Tabletele vor costa în mod obișnuit sub 50 de dolari (și cred că vor fi mai bune și mai puternice)
.
Va fi la fel de simplu să îți cumperi una, așa cum astăzi mergi la chioșc și cumperi o revistă.
(Vor exista și modele hi-end, evident, așa cum există automobile de lux și automobile cu care să îți faci treaba.)
Marea majoritate a celor 3 miliarde de noi conectați online vor fi pe rețelele sociale. Planeta va o imensă rețea socială.

Însăși Social Media va deveni altceva decât entertainmentul care predomină astăzi. Se va îndrepta către util, către schimbul de informații esențiale pentru supraviețuirea pe o planetă din ce în ce mai nesigură.
Să ne uităm la India, unde comunitățile fac schimb de informații prin rețele sociale despre disponibilitatea resurselor de apă.
Facebook va fi înlocuită cu altceva, dar nu anul viitor și nici în 2015.

Mă fascinează eficiența companiilor online. Facebook are doar 5.794 de angajați dar produce venituri anuale de 7,8 miliarde $ (2013).

Facebook infographic

Sunt idei, nu predicții. E imposibil să prezici ce se va întâmpla în următorii zece ani.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close