Alexandru_Cernatescu_Infinit_2În publicitate și marketing a sosit momentul să mutăm discuția de la “Cât de important este digitalul?” la “Ce facem având în vedere cât de important digitalul?” – spune Alexandru Cernătescu, CEO și Head of Strategy & Innovation al agenției Infinit Solutions.

Câteva idei ale lui Alexandru, culese dintr-o discuție pe care am avut-o înaintea Digital Marketing Forum, care va începe miercuri la București.
El va fi unul dintre vorbitori.

#Consumatorul a devenit tradigital.

Se trezește dimineața, dă drumul la radio (tra – de la promovare tradițională), se uită pe Facebook (digital), citește două-trei site-uri (digital), apoi pleacă spre serviciu și din mașină, unde ascultă radio (tra), mai vede niște outdoor-uri (tra) iar la stop se mai uită pe mobil (digital).
Seara se uită la TV, vede un spot (tra) și încheie ziua în pat, uitându-se pe Facebook (digital).Strategiile construite pe aceasta filosofie pleacă de la traseul multidimensional real al consumatorului (consumer journey  – un studiu de caz și detalii, aici), de la intenție la achiziție, lăsând în urmă și trecut abordarea clasică de funnel.

Baza pentru această abordare este ecosistemul digital de brand, adică suma și valoarea holistica a tuturor “asset-urilor” digitale ale unui brand.

O agenție tradigitală construiește digital și comunică integrat.

# Marea problemă cu Social Media.

Mulți au alergat în direcția investițiilor masive cu scopul de a crea comunități foarte mari măsurate în multe cazuri doar prin număr de fani.
Lucru care s-a dovedit a fi foarte ineficient pentru că acum, cu cât ai comunitatea mai mare, cu atât plătești mai mult să o atingi.
Trebuie o atenție foarte mare când construiești comunicarea brandului pe platforme pe care nu le deții, oricât de “prietenoase” ar părea ele.

O soluție de folosire corectă a Social Media poate fi ca, pe măsură ce “aduni fan-ul” în platformă, să reușești să îi iei și datele în propria baza de date și apoi să încerci să îl aduci și în alte canale proprii, deținute de brand.
De pildă, faci o campanie care are la bază o aplicație în care el îți da și datele personale că parte din mecanică; astfel să îl poți contacta ulterior direct și fără costuri de “sponsorizare”.

Social Media mai aduce o valoare foarte mare și când e folosită asumat și de la început ca un simplu canal de online media (Media Social:) în mix, pentru că permite o targetare extraordinară și, mai mult decât atât, are și componentă socială că bonus :).

#Foarte tare întrebarea! Deși știm cifrele de afaceri ale clienților Infinit Solutions, nu le-am adunat niciodată.

Am să calculez totuși, doar pentru top 10 clienți ai agenției. Avem așa: 1,8 + 2,7 + 1,4 = ~5,9 miliarde euro la care adăugăm 13 + 200 + 121 + 5 + 802 + 30 + 20 = ~1,191 milioane euro , deci top 10 clienți Infinit Solutions Agency au o cifră de afaceri cumulată de 5,9 +1,1  = ~ 7 miliarde euro anual.

# Un studiu de caz care îmi este foarte drag și reprezintă esență publicității tradigitale:  proiectul Melodia Acceptării, realizat pentru Asociația Pacienților cu Afecțiuni Autoimune (A.P.A.A).

Îmi este drag pentru că arată că poți face foarte mult bine în domeniul în care lucrăm.
Brieful: cu ocazia Zilei Mondiale a Psoriazisului, să ajungem la cât mai mulți pacienți atinși de această afecțiune cu un mesaj de încurajare, dar în același timp și la cât mai mulți oameni cărora să le transmitem să treacă de aparențe, să înțeleagă mai bine ce e cu psoriazisul și să fie mai deschiși, prin educație, spre cei cu aceasta afecțiune.
Evident că a trebuit să facem acest lucru în cel mai eficient mod posibil.

Soluția a fost să o rugăm pe Delia Matache să compună o melodie, să intre în studio și să înregistreze doar refrenul.
Am luat apoi melodia având doar refrenul și am urcat-o într-o aplicație Facebook în care utilizatorii au putut compune versurile, propunând fiecare ideea lui de text timp de 2 săptămâni și apoi alegându-se cele mai potrivite propuneri din rândul lor.
Delia a intrat apoi în studio, a înregistrat și versurile selectate compuse de utilizatori alături de refren și apoi am lansat împreună melodia într-un eveniment impresionant.
Rezultatele au fost uimitoare: videoclipul a ajuns în primele trei săptămâni la 351.000 de vizualizări, iar acum la peste 4.000.000 de români.
Deci 122 de oameni au compus o melodie care a ajuns la alți peste 4.000.000 și încă numărăm.

Iată aici și unul dintre link-urile cu melodia:

#Abia așteptăm Digital Marketing Forum 2014.

O să povestim despre era advertisingului “post-digital” și cum putem face mai multe în zona de unificare a lumii virtuale cu cea fizică.
Ca o concluzie generală: discuția trebuie mutată din zona ultimilor ani despre „Cât de important este digitalul?” în zona de „Ce facem având în vedere cât de important digitalul?”.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close