Am regăsit întâmplător acest clip, pus online anul trecut, și m-am gândit că e bine să-l vedeți dacă nu îl știți.
Nu, nu m-am sucit 🙂 Consider că Social Media și rețele sociale sunt niște instrumente extraordinar de eficiente pentru promovare și business. Și nu numai.

Însă acest clip atrage atenția asupra lipsei de măsură, a dependenței și a căderii în fals. (Chiar, de când n-ați mai ieșit la un suc, la o discuție relaxată cu prietenii?)
Mai jos, am postat și câteva idei rostite în film.

Maimuțele se organizează social în grupuri de 20-50 de indivizi, în care fiecare membru se cunoaște bine cu toți ceilalți.
Când numărul de indivizi crește peste numărul ideal, ordinea socială are de suferit și grupul de maimuțe tinde să se împartă spontan în două comunități independente.
Cam așa e și la oameni.

Dezvoltarea limbajului  a mărit însă, în cazul oamenilor, dimensiunea ideală a unui grup funcțional spre 150 de indivizi. De ce 150 de indivizi? Sociologii au stabilit că e numărul maxim de persoane cu care un individ poate relaționa la un moment dat.

Omul este o ființă socială, iar sentimentul singurătății acute este greu de suportat. Ghinion! Societatea de azi prețuiește altceva: individul este apreciat în funcție de succesul personal – carieră, bani și cât de mult își permite să consume.

Timpul înseamnă bani, iar viața socială „reală” devine scumpă.
Rețelele sociale apar ca o alternativă tentantă pentru cei obsedați să se afirme social. Permit colecționarea prietenilor ca pe timbre. Prietenia a ajuns să însemne uneori doar chat online și share de poze.

Avem din ce în ce mai mai mulți „prieteni”, mai multe conexiuni online, dar conversăm/comunicăm cu adevărat din ce în ce mai puțin.
E un paradox: sunt oameni cu o mulțime de prieteni online, dar care în realitate suferă de o singurătate teribilă.

De ce nu mai vorbim cu prietenii ca pe vremuri? Într-o discuție reală controlezi numai într-o anumită măsură ce spui. În schimb, pe chat și în e-mail ai timp să te gândești ce scrii, să ștergi, să rescrii. Plus că o întâlnire reală consumă o groază de timp.

Statusurile de pe rețele sociale ne permit să ne „edităm” imaginea proprie, să devenim așa cum dorim să fim percepuți. Imagine ideală, dar de multe ori falsă.
Foarte mulți au devenit obsedați de auto-promovare online. Investesc mai mult în online decât în relațiile cu oamenii „reali”.

Deviza zilei este „Share-uiesc, deci exist!

1 Comment

  1. eu unul slava domnului inca nu am luat virusul retelelor sociale

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close