JamilaCuisine

Am mai discutat în ultimii doi ani.
Sunt publisheri în România care se chinuiesc să înjghebeze câte un canal video online. Și-au cumpărat lumini, camere, fotolii. Au angajat oameni tehnici.
Alții filmează prin cafenele. Două pahare cu apă pe masă, un moderator care nu și-a făcut documentarea și vorbește peste invitat. Invitat transpirat de stresul lentilei de la cameră.
Rezultatele? Mediocre.
Văd ca principală cauză a acestor eșecuri imitarea în online, cu mijloace penibil de limitate și cu oameni nepregătiți, a formatului talk show-urilor de televiziune.
Numai că în online este alt public decât cel al televiziunilor tradiționale, public care nu are răbdarea să urmărească zeci de minute de discuție. Vrea informație comprimată și entertainment.
În timpul acesta, sunt tineri care fac sute de mii de vizualizări pe clip. De multe ori se filmează singuri, la ei acasă, montează singuri, se promovează singuri.

Google House la București

Zilele trecute s-a deschis la București, într-o luxoasă vilă interbelică, Google House, spațiu de demonstrație pentru tehnologii online, cu acces pentru media și partenerii corporației americane.
România este una dintre cele cinci țări  din zonă în care s-a deschis o astfel de Google House.
Deși penetrarea Internetului aici este relativ scăzută, consumul și dependența este mare: un studiu Google arată că trei din zece români cu acces la Internet intră online de îndată ce se trezesc.
Unul dintre cinci bărbați români conectați online încarcă video-uri pe Youtube.

Cele mai populare tipuri de conținut pe Youtube România, conform Google:

Muzică (79%)
Comedie (64%)
How to (36%)
Clipuri video scurte (29%)
Filme (24%)
Rețete video (23%)

Vedete ale Youtube-ului românesc 

I-am găsit adunați în Google House, într-o după-amiază, pe câțiva dintre cei cu trafic mare pe Youtube.

Geanina Staicu Avram
Deține cu soțul ei canalul culinar JamilaCuisine. Ei fac totul, de la scenariu, filmare și până la montaj.
În cinci luni, canalul JamilaCuisine are peste 32.000 de abonați și a adunat 8,2 milioane de vizualizări.
Numărul de vizualizări pe clip: de la 1.000 la peste 600.000.

JamilaCuisine

Marius Ivancea
What’s Up, pe numele de artist (foto, cu mască pe figură). A  strâns pe Youtube 13 milioane de vizualizări cu piesa „K la meteo” și 7 milioane în trei luni cu „Taxi”.
Aceste cifre mari se explică și prin faptul că este promovat de Cat Music, cel mai important canal românesc de pe Youtube, cu 1 milion de abonați și aproape 850 de milioane de vizualizări.

Google House Bucharest

Levi Elekes (foto dreapta)
18 ani. Are canalul FriendShow, pentru adolescenți. 110.000 de abonați, trece constant de 20.000 de vizualizări pe episod. Are „studioul” acasă și spune că lucrează și câte o lună la scriptul unui episod.
(Am mai scris despre Levi, aici.)

Google House Bucharest

Laura Musuroaea
Canal Youtube de nișă, pentru publicul feminin, cu tutoriale de machiaj. Se filmează cu o cameră foto DSLR și montează singură clipurile, acasă. Peste 15.000 de abonați.

Laura Musuroaea

Sunt doar câteva exemple ale noului val de creatori independenți de video online (excepție, bineînțeles, Marius Ivancea), cu trafic interesant.
Accesibilitatea echipamentelor de înregistrare (producția) și viteza foarte bună a Internetului în România (consum) vor duce clar la diversificarea canalelor Youtube de nișă, cu public foarte clar definit.
Unele vor dispărea meteoric, altele vor fi, probabil, înglobate/cumpărate de publisheri mai mari iar altele își vor vedea de treabă în continuare de sine stătătoare.

2 Comments

  1. Eu sunt curios dacă aceşti tineri fac şi bani din YouTube.

  2. @Emilian Nedelcu: Unii da, alții urmează. Youtube are tot interesul să-i încurajeze. Mai mult trafic = mai mulți bani din reclamă.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close