Închide

Ce vrei să cauți?

Blogurile din provincie comparate cu blogurile din București

BIZ SMS Camp
BIZ SMS Camp

Cu excepția câtorva (Danone și Orange – îmi vin acum rapid în minte), majoritatea brandurilor aleg aproape exclusiv bloguri din București pentru campaniile de promovare/comunicare.
Cele din provincie sunt ignorate, deși cred că și ele ar putea să facă treabă bună.
Desigur, nu mă refer la cele câteva bloguri cu trafic mare și foarte mare, care deși sunt scrise în provincie, sunt percepute ca „naționale”, de exemplu zoso.ro, tvdece.ro, groparu.ro, hadean.ro etc.

Pentru prezentarea pe care am ținut-o sâmbătă la BIZ Social Media Summer Camp, am rugat Zelist (mulțumesc!) să scoată din servere datele din ultimul an (1.07.2013- 4.07.2014) despre activitatea blogurilor din București versus bloguri din provincie.
Au fost luate în calcul numai blogurile cărora li s-a stabilit localizarea.
„Restul” în cifrele următoare se va citi „provincie”.

BIZ SMS Camp
(foto: Dragoș Asaftei)

Rezultatele sunt interesante:

Total bloguri active în perioada analizată:

București: 4.453 (34,5% din totalul blogurilor localizate)
Restul (provincia): 8.455 (65,5% din totalul blogurilor localizate)

Total postări

București: 372.356 (39% din total)
Restul: 581.237 (61% din total)

În Top Zelist 1000 sunt

Din București: 372 de bloguri
Din restul țării: 306 bloguri

Din cele mai like-uite 1000 de postări

695 sunt din București
305 sunt din provincie

Viewership estimat – doar pentru blogurile localizate

București: 335.865.112 de vizualizări estimate pentru toate postările scrise în ultimul an pe blogurile cu localizare în București
Restul: 309.799.321

Total bloguri la finalul lunii mai 2014: 84.996
Total bloguri la finalul lunii mai 2013: 67.025

Aceste cifre demonstrează că merită ca în mix-ul de bloguri prinse în campanii de promovare să fie prinse, cel puțin experimental în prima fază, mai multe bloguri din provincie.
E foarte posibil ca acestea să livreze surprize plăcute în privința eficienței.
Păreri?

Articole populare Ultima luna

8 comentarii Adaugă comentariu

  1. din pacate faptul ca esti ”in provincie” e o mare problema…

  2. Provincia este din totdeauna lasata la o parte. Bineeinteles fara cei mentionati de tine, care sunt cu state vechi.

  3. Oare și pentru că bloggerii „din provincie” nu ajung să se cunoască&împrietenească off-line cu oamenii din agențiile localizate majoritatea (toate?) în București este un motiv?

  4. #4 Comentariu nou

    Eu vad tocmai pe dos: desi numarul de site-uri si postari a favorabil provinciei, numarul de like si view sunt pro Bucuresti. Se poate treage de aici concluzia calitatii?

  5. Din București sunt MAXIM 10 bloggeri, restul sunt oameni din provincie care scriu din București, cifrele nu sunt reale. Astept prima campanie exclusiv cu oameni care au buletin de București.

  6. Sper ca blogger nu e unul care scrie cate un articol pe saptamana pentru concursuri gen blogal initiative sau altceva. Aia care scriu doar advertoriale nu prea sunt bloggeri. Bloggeri sunt cei tin un jurnal, adica reflecta viata. Din pacate, sunt prea multi cu pretentii de bloggeri, dar ei vaneaza doar premii.

  7. #7 Comentariu nou

    Cred ca-i vorba de confortul oamenilor din agentii. Mai degraba aleg un blogger generalist din bucuresti ce nu stie sa pedaleze ca sa promoveze mersul pe bicicleta (de exemplu) decat un blogger nisat pe treaba asta din provincie. Chiar daca traficul e comparabil. Pentru ca e greu sa dai o campanie cuiva cu care nu ai iesit noaptea la beri…
    Pe de o parte e de inteles, pe de alta parte e intr-adevar frustrant cand vezi ce evenimente sunt sustinute si sponsorizate la Bucuresti iar unele mult mai bune si cu vizibilitate potentiala mai mare din provincie nici nu sunt luate in calcul de catre agentii/companii.
    Lucrurile oricum nu cred ca se vor schimba…

  8. Nu are importanta ca esti din provincie sau Bucuresti important este continutul si calitatea blogului,iar in ce priveste publicitatea pt cele doua mari companii pe mine personal ma cam lasa rece…;)Sa auzim num ai de bine!

Adaugă comentariu