ericsson

Ai accepta ca atunci când îți faci asigurarea auto, un computer să se stabilească cât de bun șofer ești și în funcție de rezultat să plătești mai mult sau mai puțin?

Ericsson a venit recent la București cu un IT Roadshow și printre alte soluții ale viitorului a prezentat și automobilul conectat la cloud, pe baza Ericsson Multiservice Delivery Platform (MSDP), platformă ce integrează accesul către servicii de comunicații, aplicații și infotainment în noile modele de mașini Volvo.
(Ericsson a primit luna trecută premiu internațional  Best Telematics Service Provider pentru această soluție, Connected Vehicle Cloud).

Știm deja cum funcționează o asemenea platformă: ai un ecran tactil în mașină care îți oferă posturi de radio online, informații localizate și personalizate în timp real, acces la rețelele sociale etc.

ericsson

Ce mi-a atras atenția: soluția Ericsson poate permite ca o companie de asigurări să colecteze (în funcție de autorizările șoferilor) un set de parametri de la mașină.
Mai târziu, acești parametri vor fi procesați și vor conduce la generarea unui model de stil de condus.

Aplicația îl poate informa, astfel, pe șofer despre caracteristicile stilului lui de a conduce, generând un scor al acestuia.
Clientul este încurajat să conducă mai sigur printr-o reducere a costului poliței de asigurări, compania de asigurări putând, astfel, să își fidelizeze clienții, dar și să promoveze un stil mai sigur de condus.

Oare câți dintre șoferii români ar fi dispuși să accepte acest târg: conduci prudent, plătești mai puțin pe asigurare?

2 Comments

  1. Primul as fi. Sistemul e disponibil si pe o masina pe care o apreciez 🙂

  2. Pai nu se pune problema asa. Va fi obligatoriu. Din 2015 producatorii de automobile vor fi obligati ca masinile lor sa inregistreze anumiti parametri de miscare (ca o cutie neagra): viteza, acceleratia, franarea, luminile, semnalizarea, unghiul de bracare al volanului, etc. In caz de accident se va sti foarte bine cine a gresit, cine circula cu 200 km/h in oras si apoi are pretentia ca nu i s-a acordat prioritate (chiar daca fizic acest lucru e imposibil!), etc.
    De fapt aceasta tehnologie este chiar banala de implementat pentru ca ea DEJA exista pe masini inca din 2002-2003. Adica aceste masini deja au un computer de bord (folosit la deiagnosticari n service) care deja iti arata (dar nu inregistreaza inca) acesti parametri pe un laptop sau un aparat de diagnoza. Practic ce ar mai trebui implementat sistemului este o memorie flash (un stick de 8 Gb sa zicem) pe care sa se rescrie in loop aceste date. Si gata! Multe probleme legate de modul de conducere, respectiv de cocalarismul nostru s-ar rezolva. In caz de accident s-ar accessa aceste inregistrari si vinovatia s-ar stabili muult mai usor.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close