Închide

Ce vrei să cauți?

Un nou model de business, discutabil, în Social Media

Bubblews
Bubblews

Bubblews

Modelul propus de două noi rețele sociale – tu scrii texte de calitate pe site-ul nostru, noi îți dăm o parte din banii obținuți de reclamă – mi se pare o utopie.
A încercat și comunismul să facă oarecum același lucru – voi lucrați împreună în fabrică, apoi împărțiți profitul între voi – și a rezultat, știm, un dezastru.

Pornind de la o știre AP, cam toată presa internațională scrie pe larg zilele acestea despre Bubblews și Bonzo Me – două platforme de conținut online care ar aduce dreptatea și echitatea în Social Media.

Modelul pe care au pornit să-l distrugă?
Facebook.
Ei (Facebook, Twitter n.m) se folosesc de ceea ce postați voi pentru a face tone de bani și îi opresc pe toți numai pentru ei – spune fondatorul Bubblews, un tânăr american de 26 de ani.
Nu prea poate fi contrazis: Mark Zuckerberg (30 de ani), creatorul Facebook, are o avere estimată de 30 de miliarde de dolari, iar cea mai mare rețea socială din lume a avut anul trecut un profit de 1,5 miliarde de dolari la venituri de 7,8 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă o margine foarte, foarte bună.

Care e noul model?
Bubblews recompensează cu bani fiecare click, like sau comentariu pe care îl obține un text postat de un membru al rețelei. Când s-au strâns 50 de dolari din reclamă, primești banii.

Bonzo Me promite la rându-i să împartă 80% din veniturile generate de publicitate cu cei care au scris pe site.

Calitatea articolelor?
Fondatorul Bubblews spune un adevăr: nu poți avea conținut de calitate dacă nu plătești pentru el.

Este reciproca (eu, publisherul, plătesc pentru conținut și obțin astfel pe site articole de calitate) valabilă?
Dacă ne uităm pe Bubblews.com, găsim aceleași articole ca pe un tabloid oarecare: cum să faci bani rapid, 10 corporații care ne controlează mințile, cum să slăbești fără efort și alte asemenea capodopere, fără o prea mare bază de argumente valabile dar cu potențial de viralizare/trafic mare.

Pe măsură ce aceste rețele se vor dezvolta (dacă), probabil că vom avea o groază de postări despre reptilieni, conspirații și așa mai departe.

bubblews

PR-ul nu lipsește
Bubblews (200.000 de useri, după declarațiile proprii) a scos în față și un cetățean din San Francisco care spune că a câștigat deja 100 de dolari din postările sale pe tema Ce am înțeles eu din viață.
La rândul său, Bonzo Me anunță a plătit până acum membrilor 30.000 de dolari din veniturile generate de advertising.

Avem precedent?
Da, ar fi marile baze de imagine/fotografie care plătesc creatorilor de conținut o parte din veniturile obținute.
Numai că acești creatori de conținut sunt profesioniști: nu e de ajuns să faci o poză de iPhone-ul, să o scoți la vânzare și banii să îți intre în cont.

Vor avea Bubblews și Bonzo Me succes?
Nu am găsit date despre investitorii în cele două rețele sociale și despre volumul investițiilor.
Acest aspect poate fi important: ai șanse să reușești cu  un proiect online dacă ai și suficient timp să te impui pe piață (exemplu: Twitter are venituri consistente dar și pierderi mari la opt ani de la fondare).

Dacă ne uităm pe Bubblewes, vedem că gradul de interactivitate este destul de scăzut: maximum vreo 100 de like-uri/views și câteva zeci de comentarii la posturile de succes.

Online Junk Informations găsim în abundență oriunde intrăm, plus că sunt produse în cantitate uriașă și de mass-media tradiționale.

De ce am intra pe încă o rețea socială, mică și fără substanță?

Spuneam la început că acest model de business online (deși, declarativ, este corect și echitabil pe relația producător-consumator) mi se pare o utopie.
Vedem cu timpul, nu sunt profet, e posibil să greșesc.
În orice caz, o încercare românească oarecum similară a dus la comenzi ridicole.

BLOG POST SPONSORIZAT DE PRESTIGIO

3 comentarii Adaugă comentariu

  1. De ce sa INLOCUIASCA fb-ul? Nu e ca si cum nu le poti avea pe ambele. Eu zic ca merita o incercare.

  2. #2 Comentariu nou

    @Emil Calinescu: Sigur ca merita incercat. Nici nu e greu sa scrii posturi de genul „10 fructe care te fac mai sanatos”.
    Lasand gluma la o parte, cele doua noi retele sociale pun degetul pe rana (productie continut versus beneficii) insa nu vin cu o rezolvare exceptionala.

  3. #3 Comentariu nou

    Încearcă să creeze o platformă de marketing afiliat pe scheletul unei rețele de socializare. e cam struțo-cămilă.

Adaugă comentariu