internet

În mediul urban, peste 95% din tinerii cu vârste între 14-24 ani utilizează internetul, procentul depăşind 98% în Bucureşti şi oraşele mari – indică un studiu BRAT.
În mediul rural procentul este de 82%.
Având în vedere rata de creştere accentuată, cel mai probabil procentele se vor egaliza în câţiva ani.

Pentru aceşti tineri Internetul nu a apărut ca un canal media, ci a devenit o utilitate. Ei întreabă de accesul la internet la hotel sau restaurant, aşa cum generaţia adultă întreba de apă sau căldură cu ani în urmă.

Televiziunea a început deja să se schimbe: 12% dintre români au deja “smart TV” și încep să îl utilizeze ca atare. Vizualizarea emisiei tv liniare este în descreștere peste tot în lume.

internet

Utilizarea internetului nu trebuie asimilată cu accesarea unor site-uri de conținut, ea vizează multe alte scopuri: 75% dintre utilizatori folosesc internetul pentru e-mail, 63% pentru accesarea unor siteuri de servicii, 84% pentru căutare de informații, 20% pentru jocuri de noroc și pariuri sportive, etc.

Această interdependenţă se manifestă în acoperirea, într-o măsură din ce în ce mai mare, a nevoilor zilnice folosind mediul online:

  • 30% din populaţia din mediul urban face cumpărături pe internet, procentul urcând la 47% în rândul tinerilor 14-24 ani.
  • 26% dintre persoanele din grupa de vârstă 25-34 ani realizează operaţiuni bancare online lunar.
  • 58% dintre persoanele sub 45 de ani caută să se informeze mai întâi pe internet înainte să ia decizia de achiziţie pentru un produs.

Având în vedere ritmul actual de creştere, putem estima că în România, în umătorii 10 ani, 90% din populaţia oraşelor şi 70% din populaţia satelor va avea acces la această utilitate.

În ultimii ani, penetrarea Internetului a crescut exponenţial. În prezent, la nivel naţional sunt 8,8 mil. de utilizatori din care 6,5 mil. utilizează internetul în fiecare zi. 70% din populaţia oraşelor şi 44% din cea a satelor din România utilizează internetul.

În mediul urban, consumul zilnic de internet pentru segmentul de vârstă 14-64 de ani a crescut de peste 7 ori din 2002 până în prezent, de la 8% la 56%.

Acelaşi procent, 56%, reprezintă persoanele care locuiesc în gospodarii din mediul rural cu acces la Internet. Din acest punct de vedere, Internetul reprezintă a doua utilitate, după electricitate, la care locuitorii din rural au acces şi pe care şi-o permit.

Utilizatorii de Internet se maturizează, îmbătrânesc şi capătă experienţă ca utilizatori: 76% dintre utilizatori folosesc Internetul de mai mult de 5 ani.

Tot mai mulţi români accesează pe Internet tipul de conţinut media pe care îl găseau în canalele tradiţionale în urmă cu 10 ani: 15% dintre utilizatori accesau pe Internet site-urile unor ziare/ reviste în 2005, în prezent procentul acestora este de 50%. La fel se întâmplă şi în cazul celorlate medii. O treime din populaţie ascultă radio online sau se uită la TV pe Internet în timp ce procentul acestora nu depăşea 5% în 2005.

Mai mult, oamenii rămân fideli brandurilor de conţinut. Din primele 15 site-uri din România sub aspectul numărului de vizitatori, 10 aparţin unor produse media lansate şi consacrate în media „tradiţională”.

Un indicator care a scăzut în ultimii 10 ani în ceea ce priveşte Internetul este nivelul de încredere al populaţiei în informaţiile găsite pe Internet. 60% dintre utilizatori declarau în 2005 că au încredere în informaţiile online, în timp ce doar 45% mai consideră acest lucru în prezent.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise si a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizeaza investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor). Măsurătorile și monitorizările BRAT sunt independente și transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanță cu normele internaționale. BRAT pune la dispoziția pieței de media și de publicitate indicatorii de performanță obținuți în urma auditului și a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur si credibil pentru decizii strategice care implică industria media.

Studiul Naţional de Audienţă – SNA FOCUS este un sistem de cercetare media care oferă beneficiarilor rezultate de audienţă şi profile socio-demografice al publicaţiilor tipărite aparţinând membrilor BRAT şi rezultate despre consumul de produse şi servicii (inclusiv mărcile consumate), consumul media (presă scrisă, internet, tv, radio, cinema, panotaj, altele), petrecerea timpului liber şi stil de viaţă.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close