Poate că ochelarii (casca) de realitate virtuală (VR) nu vor avea succes deosebit în divertisment (jocuri, filme), dar în învățământ, traininguri și promovare, cred că da.
(De pildă, NASA folosește tehnologia VR pentru a-i antrena pe viitorii astronauți care vor pleca pe stațiile spațiale, prin simulări de ieșire în spațiul cosmic.)

Press trip-urile sunt o modalitate eficientă de promovare a unor producători, dar sunt relativ costisitoare, dificil de organizat, iar mesajele depind de cât de mult sunt dispuși să povestească apoi publicului jurnaliștii și bloggerii invitați.
Și cum documentarele pe tema „cum se fabrică” au succes dovedit, o soluție bună ar putea veni tocmai din zona realității virtuale.
Un exemplu pe care îl recomand: piesa de storytelling despre cum petrolul caspic ajunge cu vapoarele la 8,6 kilometri de rafinăria Petromidia a Rompetrol, unde este descărcat pe un terminal plutitor pe mare și apoi este transportat printr-o conductă submarină direct în instalațiile de rafinare.
Urmează o vizită în rafinăria Rompetrol, una dintre cele mai moderne din Europa.

Chiar dacă nu ai la îndemână ochelari VR, poți vizita la 360 de grade instalațiile Rompetrol, mișcând mouse-ul:

Materialul este filmat 4K, așa că dacă ai un smart tv cu rezoluția aceasta, cred că merită să încerci să încerci să-l vezi astfel.

Până la urmă, producția unui astfel de material de promovare nu costă o avere și poate avea o audiență mult, mult mai mare decât cea oferită de 10-15 jurnaliști, câți sunt invitați de obicei într-un press trip.
În definitiv, cine nu ar vrea să viziteze, fie și virtual, o fabrică de automobile, de computere șamd, ca să vin și cu late exemple decât prelucrarea țițeiului?

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close