Închide

Ce vrei să cauți?

Și Madridul este sufocat de trafic și poluare. Cum încearcă să rezolve problema

endesa
endesa

Iarna trecută, când nivelul de poluare a crescut semnificativ, Primăria Madridului a dat ordin de restricționare a traficului auto în centrul orașului, după un model cunoscut: mașinile cu număr de înmatriculare cu soț au avut voie să circule în zilele cu soț, iar cele cu număr impar, în celelalte zile.
Traficul auto s-a înjumătățit astfel.
Mai mult, în preajma Crăciunului, o parte din zona centrală istorică a devenit pietonală, tot ca măsură de reducere a poluării, plus pentru pregătirea psihologică a populației madrilene pentru ca principalul și imensul bulevard istoric al capitalei spaniole, Gran Via, să devină, din 2019, liber de autoturisme personale.

Gran Via, un fel de Magheru al Madridului, va deveni pietonală în mai puțin de doi ani. Sursa foto: Wikipedia

Desigur, astfel de măsuri nu pot fi aplicate fără riscul haosului decât în condițiile unui transport în comun performant, iar Madridul are o infrastructură excelentă; de pildă, să ajungi, cu metroul, din centru la aeroport, nu-ți ia mai mult de o jumătate de oră.

Este o tendință clară a capitalelor vestice de a se elibera de calvarul traficului și de poluare: cum vă mai povesteam, pe străzile din Oslo mașinile personale s-au rărit, iar în Berlin, a fi tânăr educat și a circula cu automobilul personal prin oraș e deja cam de prost gust. Dar asta nu e posibil decât cu o primărie care să ia măsurile de reducere a traficului gradat și inteligent, plus, repet, cu un transport public care să funcționeze ceas.

Angajații Endesa trec la automobilul electric
Endesa, cel mai mare furnizor de electricitate din Spania, deținut în majoritate de Enel Group, a lansat acum câțiva ani un plan coerent de reducere a emisiilor poluante de către automobile.

În fața sediului central din Madrid (clădire imensă, cu un consum de energie foarte mic datorită soluțiilor arhitecturale), se găsește o parcare pentru mașinile electrice ale angajaților, cu stații de încărcare.

endesa

Angajații Endesa sunt sprijiniți cu diverse avantaje și încurajați să își cumpere mașini electrice. Să scapi de cheltuielile cu combustibilul sună interesant, nu? Și de doar unul dintre stimulente.
În prezent, 5% dintre angajații companiei din toată Spania dețin un automobil electric, iar la sediul central poți împrumuta un automobil electric pentru deplasările de business.

endesa
BMW electric pe care angajații sediului central Endesa îl pot împrumuta

Până în 2020, Endesa vrea ca 80% din întreaga sa flotă să fie formată din vehicule electrice, iar 3000 de angajați să renunțe la mașinile clasice, cu carburanți fosili, în favoarea celor electrice.
Și apropo de restricțiile de circulație auto din Madrid, prezente și viitoare: în majoritatea cazurilor, mașinile electrice sunt exceptate, au permisiunea să circule, iar asta înseamnă libertate de deplasare, încă un argument pentru astfel de vehicule.

Madridul are o populație de 3,2 milioane de locuitori, care dețin 1,8 milioane de automobile în proprietate.

Articole populare Ultima luna

Adaugă comentariu