prelucrarea datelor personale

Mai sunt vreo 50 de zile până la intrarea în vigoare a noului Regulament General privind Protecția Datelor (GDPR).
Au apărut pe piață oferte de la traineri competenți capabili să prezinte corect prevederile, dar și impostori răspândaci de informații false cu scopul de a speria managerii cu perspectiva unor amenzi uriașe și de a-i determina astfel să scoată sume consistente din buzunar pentru „consultanță”.

În acest sens, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal vorbește într-un comunicat oficial despre „monetizare” și „publicitate agresivă”:

„În acest context, Autoritatea de Supraveghere își propune creșterea nivelului de conștientizare și de înțelegere a riscurilor, normelor, garanțiilor și drepturilor în materie de prelucrare a datelor și se delimitează față de opiniile lansate tot mai des în spațiul public care induc în mod greșit ideea că sancțiunile cu amenzi la nivel maxim sunt singurele măsuri corective la care se poate recurge.

Totodată, Autoritatea de Supraveghere se delimitează și respinge publicitatea agresivă a unor terțe părți în încercarea de monetizare a prevederilor Regulamentului General privind Protecția Datelor, prin mediatizarea ”perspectivei de a se aplica amenda maximă de 4% din cifra de afaceri” și acreditarea ideii false că aplicarea amenzii maxime ar fi principalul obiectiv al Regulamentului.”
De aici.
Autoritatea de Supraveghere a publicat resurse online, astfel încât orice manager de companie și instituție se poate informa despre ce prevederi GDPR trebuie să țină cont.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close