samsung

Urmăresc de mai mulți ani startup-urile cu impact social, din public sau ca membru al juriilor, din România și uneori din lumea întreagă.
Un start-up social este interesant pentru că, prin definiție, are ambiția unei performanțe; să rezolve prin tehnologie o problemă a comunității și, concomitent, să funcționeze sănătos economic, adică să crească și să producă profit.

Anul acesta a venit rândul competiției Changeneers, organizată de Impact Hub în colaborare cu Samsung România.
Startup-urile ajunse în finală, bazate pe soluții web și aplicații mobile, au ca obiectiv rezolvarea unor probleme din domeniile comunitar și al sănătății.

Concluzie personală după competiție: calitatea și maturitatea startup-urilor din România au crescut clar și serios în ultimii ani: obiectivele, strategiile, planurile de dezvoltare și monetizare sunt mult mai profesionist definite  și argumentate credibil.

Câștigătorul Changeneers 2019, Parking Spotter
De departe cel mai avansat start-up, Parking Spotter, a fost ales de juriu drept câștigător al ediției 2019 Changeneers și a primit un premiu pentru investiție de 10.000 de euro.
Ideea Parking Spotter este genială: utilizarea informațiilor oferite de camerele video de supraveghere pentru identificarea locurilor de parcare.
Aplicații pentru smartphone care să ne indice locuri libere de parcare au mai fost imaginate, inclusiv de giganți IT, dar s-au dovedit costisitoare și complicate – de pildă, presupuneau instalarea unor senzori de detectare a mașinilor.
Parking Spotter lucrează mai simplu: este o platformă software care analizează datele furnizate de camerele pentru supraveghere video amplasate în parcări pentru a transmite informații despre starea locurilor de parcare atât șoferilor, cât și administratorilor unor astfel de locații. Astfel, atunci când un șofer intră într-o parcare în care este instalată soluția Parking Spotter, va primi prin intermediul aplicației mobile informații legate de locurile de parcare libere aflate în proximitate.

Soluția este testată deja în parcarea Carrefour din Brașov. În plus, prin parteneri, acest start-up a ieșit și pe piețe internaționale cu soluția sa.

samsung
Organizatorii și câștigătorii Changeneers, fotografie cu cecul de 10.000 de euro

Alte aplicații interesante în finala Changeneers 2019
Mi-au mai stârnit interesul și alte câteva startup-uri ajunse în finală:
XVision – o aplicație de analiză a radiografiilor bazată pe inteligența artificială pentru a genera interpretări automate. Numărul radiografiilor crește, dar cel al medicilor mai puțin. XVision detectează anomaliile din radiografii și le evidențiază. Sunt inițiate colaborări de test cu spitale bucureștene.
I’m fine – își propune să ajute adulții depresivi prin intermediul unei aplicații, cu cele mai noi tehnologii: AI, un bot de discuție și Big Data.
Prepi – soluție online de pregătire a elevilor pentru examenul de bacalaureat la Matematică.

O minimă concluzie: prin concept și pregătire, Changeneers, competiția organizată de Impact Hub și Samsung România, are șansele să identifice în următorii ani posibili unicorni* românești.
________________
*unicorn este o afacere pornită ca un start-up care reuşeşte să depăşească valoarea de un miliard de dolari.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close