Ieri am avut o experiență interesantă cu First Bank, mai bine spus cu cei 19 roboți ai săi.
Dimineața, la cafea, în pijama, am devenit clientul acestei bănci și mi-am deschis cont, fără să ies din casă și fără să mă ridic de pe scaun, fără să semnez un teanc de hârtii. Totul a durat câteva minute, datorită noii aplicații mobile.
Acum aștept acasă și cardul.
Mă gândeam că s-ar putea să lucrez cu această bancă ani întregi de acum încolo și să nu merg vreodată la vreun sediu fizic al său și să nu discut face to face vreodată cu vreun funcționar. Pentru că (aproape) totul se poate rezolva online.
Noua aplicație mobilă First Bank, reglaje fine timp de un an și jumătate
Instalezi aplicația (Google Play și AppStore) pe smartphone și urmezi pașii. Totul e intuitiv, nu trebuie să faci scheme sau să ai doctorat în informatică pentru a finaliza înregistrarea.
Specialiștii băncii au studiat obiceiurile de utilizare a smartphone-ului și au construit astfel logic aplicația.
Henk Paardekooper, CEO First Bank, explică: „Există o parte nevăzută, care presupune cercetare, automatizare, o transformare completă a proceselor interne care au permis aplicației să devină atât de rapidă și ușor de utilizat”.
Pentru că smartphone-ul tău devine noul „ghișeu” al First Bank, îl vei înregistra în serverele băncii, vei trimite o fotografie a cărții de identitate și vei dai o mostră de voce și una de selfie video, întrucât banca dezvoltă și partea de video banking.
19 roboți care lucrează conștiincios
First Bank și-a definit ca misiune să ofere „Tehnologie cu dimensiune umană” și a lucrat intens în ultimul an și jumătate la digitalizarea activității. Automatizarea proceselor are ca rezultat răspunsuri rapide la solicitările clienților.
Astfel, a pus în funcțiune 19 roboți software care lucrează conștiincios în zonele de creditare, carduri, depozite, garanții, tranzacții interbancare și plăți, dar și în cadrul departamentului de Resurse Umane.
Banca a introdus, de asemenea, semnătura electronică de la distanță în parteneriat cu CertSIGN și își comercializează produsele și serviciile 100% online.
Recent, împreună cu dezvoltatorul software FintechOS, First Bank a lansat Micro Creditum, o soluție care reduce cu 80% timpul de analiză a dosarelor de creditare pentru microîntreprinderi.
Ai șase luni gratuite. Merită să încerci
Accesul la serviciile din aplicație cât și pachetul premium My Liber (vezi aici – click, care sunt pachetele de servicii) sunt complet gratuite în următoarele șase luni. O perioadă generoasă de test, nu?
După această perioadă, acestea rămân gratuite pentru toți clienții care își încasează veniturile recurente de cel puțin 4500 de lei în contul First Bank. Pentru toți ceilalți clienți, costul de administrare după această perioadă va fi de 35 de lei.
Nu mi se pare deloc mare acest cost, dată fiind lista lungă de servicii oferite pe care o vezi dacă dai click pe link-ul de mai sus.
Ce poți face cu aplicația de mobile banking First Bank:
- Să îți deschizi cont curent sau de economii în lei, franci elvețieni, euro, dolari și lire sterline
- Să deschizi depozite și să selectezi detalii legate de dobândă
- Să emiți carduri virtuale
- Să plătești utilități, taxe și impozite, rate la carduri de credit, viniete
- Să economisești când plătești online (Pay & Save). Mi se pare utilă și educativă această funcție, pentru că îți demonstrează că și dacă economisești sume mici, dar perseverent, obții rezultate interesante. Practic, prin Pay & Save, ori de câte ori plătești online, suma este rotunjită și diferența merge automat într-un cont de economii.
- Să faci transferuri
Alte funcții sunt în teste.
Cum spuneam, până în ianuarie 2021 poți folosi/testa aplicația fără niciun cost, chiar fără să depui vreun leu în conturile tale. Zic că e interesant să o încerci. Poate e mult mai bună decât ce folosești azi.
(va urma)
_________________________________
Acest text este scris la invitația First Bank.